Inlägg från: Anonym (För dyrt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (För dyrt)

Du kille, ärligt, varför vill du inte gifta dig med din tjej?

Det är för dyrt. Hon har sådana förväntningar/krav på ringar, bröllop och för att inte tala om liv efter det att jag har inte råd med det och kan inte leva upp till det. Nu menar jag inte att det hade svidit ekonomiskt, utan att jag inte har de pengarna, inte ens i närheten.

Hon behöver gifta sig med Elon Musk, inte mig. Jag tror hon har tagit skada mentalt av instagram, influencers osv. 

• Anonym (För dyrt)
    Anonym (Laura) skrev 2025-03-17 10:40:22 följande:
    Vadå, "för dyrt"? Själva bröllopet..? Du vet väl att det knappt behöver kosta något alls? Du måste inte spendera hundratusentals kronor på ett bröllop bara för att. 

Och personligen tycker jag inte heller att ringarna är en dålig sak att spendera pengar på eller se till att de är av bra kvalité. Jag ärvde nyligen min farmors förlovnings- och vigselring. De är över 70 år gamla och ser fortfarande ut som nya just för att de är gjorda i ett bra material och inte bara billigt skräp. Så ja, en fin ring skulle jag inte snåla på.
    Bröllopet hon vill ha... kanske att det räcker med hundratusentals kronor. Kanske 1 miljon...började räkna på det och nej. 

Ringen hon önskar och hintar om är en kvarts miljon (Kanske en annan modell på 60 000) och det är förlovnings....ytterligare 100K för vigsel. Kommer jag undan med det billigaste hon gillar så är det 160k totalt för hennes ringar.

Jag har helt enkelt inte de pengarna. Jag är en low value wagie scrub brokie.
Svar på tråden Du kille, ärligt, varför vill du inte gifta dig med din tjej?