Anonym (Ljung) skrev 2025-03-19 11:58:50 följande:
Jag kan ge dig ett skäl att inte gifta dig. Du slipper bl.a att ta banklån för att bekosta hennes flådiga, kyrkliga "drömbröllop" med hundratals inbjudna som är hennes minimikrav. Lån som du förmodligen fortfarande betalar av efter er skilsmässa. Hälften av äktenskapen kraschar och i 80% av fallen är kvinnan som tar initiativet till skilsmässan. I vissa fall av fullt rimliga skäl, men oftast p.g.a skäl som att hon känner sig "osedd", "ignorerad" "har vuxit ifrån varandra" o.s.v. Inte så konstigt kanske när hennes välgörare (make) sliter hund vecka efter vecka för att hålla både henne och hushållsekonomin på fötter och när hon sen kommer med sitt "vi mår nog bäst av att skiljas" orkar han inte att kämpa eftersom han är helt slut. Hon kan gå vidare till nästa välgörare medan han har några hundår framför sig av kamp för att få ordning på sig själv och ekonomin. Jag vet dessvärre vad jag talar om......
Fast det är värre i Staterna där inte ens ett äktenskapsförord garanterar att han blir av med minst hälften av hans tillgångar och halva pensionen om hon får för sig att sticka. Där för domstolarna mer eller mindre ett brutalt korståg mot männen i skilsmässomålen...
Så för männen är ett giftemål en riktig fälla för männen.
Kan du inte lägga in några länkar som bekräftar allt detta?