• En struts

Min sambo gör ett stambyte här hemma alldeles själv

Japp. Här görs det stambyte, på eget bevåg, och vi stöter på trubbel på vägen. Men problem är till för att lösas.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Min sambo gör ett stambyte här hemma alldeles själv
  • Unger

Hoppas han har vvs- behörigjet med så att försäkringarna gäller. De flesta försäkringsbolag kräver det

• En struts
    Unger skrev 2012-07-22 15:24:01 följande:
    Hoppas han har vvs- behörigjet med så att försäkringarna gäller. De flesta försäkringsbolag kräver det
    Han vet vad han håller på med. Han utbildar delvis inom ämnet.
  • The Green Witch
    En struts skrev 2012-07-22 15:31:28 följande:
    Han vet vad han håller på med. Han utbildar delvis inom ämnet.
    Men har han behörighet?
  • En struts

Men det v ooooore ju kul att se om någon annan gjort något liknande? Det var därför jag startade den här tråden.

• En struts
    The Green Witch skrev 2012-07-22 15:32:07 följande:
    Men har han behörighet?
    Han har ingen behörighet. Men det finns ingen lag som säger att man inte får göra det själv. Och det gäller ju att veta vad man håller på med, så att det inte blir någon skada som försäkringsbolag inte skulle betala.
  • En struts

Kanske ska säga att vi inte byter allt. Vi gör en lösning där vi ska dra ett plaströr en bit. Och sen ska vi sätta en skyddsslang utanför. Ungefär. Så på den nivån är det än så länge.

• En struts

Får se om det tillkommer någon som dragit lite rör själv i tråden? Hoppas det.

• En struts
    En struts skrev 2012-07-22 15:36:45 följande:
    Får se om det tillkommer någon som dragit lite rör själv i tråden? Hoppas det.
    Men det verkar ganska kört kanske?
  • Lingonbär

Jösses. Enda rörjobb vi gjort är att vi har bytt kran i köket själva, det var ett helsike, tog en hel dag och vi fick göra om det fyra gånger för det läckte. Hantverkare är till för att användas så kan jag övervaka och peka haha. Plus att man måste ju ha en miljon specialverktyg.

• Jellybeanbaby
    En struts skrev 2012-07-22 15:33:52 följande:
    Han har ingen behörighet. Men det finns ingen lag som säger att man inte får göra det själv. Och det gäller ju att veta vad man håller på med, så att det inte blir någon skada som försäkringsbolag inte skulle betala.
    Ni är skvatt galna. Ursäkta, men... ja.
Svar på tråden Min sambo gör ett stambyte här hemma alldeles själv