• Anonym (Spara)

    Hur mycket matpengar för 2 vuxna & 2 barn?

    Ska försöka spara till en budget. Våran har gått åt när min man var sjukskriven
    Vi har efter alla räkningar och bensin, aktiviteter för barnen ( hockey osv, ) 6000 kr kvar. Ganska mycket. Så tänkte att vi kan lägga undan iallafall 2000, kanske mer..

    Tips? Tankar? Hur gör ni?

  • Svar på tråden Hur mycket matpengar för 2 vuxna & 2 barn?
  • Anonym

    Vi har två barn snart tre, vi storhandlar för ca 4000kr i månaden, då blöjor , välling, skönhet, hundmat i den summan, sen småhandling för ca 400kr i veckan

  • Anonym

    Puffar vill också veta hur mycket matpengar ni gör av med

  • Anonym

    Är 2 vuxna och 3 barn. Lägger 6000 kr på mat i månaden.

  • Anonym

    Puffar lite här då!!

    Vad lägger ni och vad äter ni??

  • buffybuffy

    Jag lägger minst 5000kronor på maten,sen små handla mjölk,bröd,pålägg m.m. per vecka kanske runt 300 kronor mer eller mindre, så runt 6000kronor per månad, då är det jag och mina 2 barn, jag köper dock bra mat, och ekologisk, som sagt kvalitet äter kött och fisk ofta som också kostar.

  • Alltid Daph

    Vi är två vuxna, har ett barn på heltid och ett på halvtid. Lägger runt 6000 per månad, inkl hundmat och blöjor, skulle jag tro. Då och då säger vi att vi måste sluta göra av med så mycket pengar på mat, känns roligare att spara till en resa än att äta upp allt. =)

  • CeeJay

    Vi är 2 vuxna och 2 barn (8 resp 6,5 år) och vi brukar ha 4000 kr som minst i matpengar varje månad. Oftast går det åt mer !

  • Anonym (krösus)

    Här är vi 2 vuxna och två barn.
    Jag lägger oftast 6-7000 på mat, blöjor och allt annat man köper i mataffärer.

    Tycker detta är en extremt stor summa, men varje månad när jag kollar efter så är det lika dant.

    Kan tillägga att min sambo får spader om jag köper "budget" saker utan allting ska vara "äkta" och original..     

Svar på tråden Hur mycket matpengar för 2 vuxna & 2 barn?