Inlägg från: Lovelo |Visa alla inlägg
  • Lovelo

Helt tappat kontrollen över sonen

Jag tänker inte alls att du låter som en oengagerad mamma, tvärtom! Din son låter mest bara som att han håller på att växa upp, en riktig tonåring som vill vara oberoende av sina föräldrar. Som så de flesta vill när man är i övre tonåren. Man vill klara sig själv, göra på sitt sätt! Och man är säker på att man kan göra allt själv också. Försök att se det från hans sida, men självklart så måste du fortfarande vara hans mamma och den som bestämmer det viktiga i familjen. Håller med om att han måste ha några regler som ska följas och om de bryts så finns det konsekvenser. Detta tycker jag du ska prata med honom om och kanske diskutera tillsammans vad som är rimligt och vad som förväntas. Han kanske sätter upp hårt emot vad du säger men då får hårt gå mot hårt. Du ska inte ge dig utan bestämt men kärleksfullt vara mamman! Han kommer lugna ner sig. Alla har vi nog haft tuffa tonårs perioder och det är svårt att komma ihåg alltid men vi kom ur dem, så det samma kommer det nog vara med din son!

• Lovelo

Förlåt att mina styckesdelningar försvann, skrev från mobilen!

Svar på tråden Helt tappat kontrollen över sonen