• Sarabella

bästa spartipsen i vardagen , tack!

Funderar på att börja studera till hösten och kommer då få gå ner sisådär 11.000 efter skatt varje månad.
    Undrar nu om det finns någon som sitter på enkla tips som kan fungera i vardagen för att spara några kronor här och var?
    Varsågoda o börja tipsa!

• Svar på tråden bästa spartipsen i vardagen , tack!
  • Khaleesi

Ät ingen mat ute. Ha alltid med matlåda/matsäck. Cykla eller promenera.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • yrhätta

Sälj saker på Blocket/Tradera!
    Gör storkok och frys in.
    Köp bara det allra nödvändigaste.
    Tänk efter före!

Lycka till!

• Tow2Mater

Försök hitta begagnade böcker - ibland kan en tidigare utgåva säljas billigt, men ändå vara i princip samma bok som en ny utgåva.

Underskatta inte makaroner med ketchup som lunch ibland ;) och halvera tvättmedlet i tvättmaskinen - det blir rent ändå.

• seandra82

börjar tvålen eller schampoo ta slut häll på lite vatten så håller det ngra dar el en vecka till storhandlingen.
    häng ut tvätten på tork  om solen är framme o ta bara det nödvändigaste i torktumlaren om den skall användas

• Flisan79

Storhandla efter veckomatsedel. Då handlar man inte massa onödigt. Planera efter vad som är extra bra pris.

• Strawbaby

Oj det finns massor av bra tips! Sådant vi själva gör är:

Köra disktrasor i tvättmaskinen
    Använda tykassar
    Strunta i onödiga produkter såsom sköljmedel, luftfräschare, stylingprodukter, smink etc.
    Minska vattenförbrukning med snålspolande munstycken, stänga av duschen då man tvålar in sig.
    Handlar begagnade kläder till barnen, och en del leksaker på tradera.
    Några måltider/vecka får vara superbilliga såsom pannkaka eller soppa.
    Plocka bär själv till sylt/saft/kräm/soppa.
    Plockar nässlor till soppa, paj, te.
    Bakar mat- och fikabröd själv.
    Dricker vatten och lite mjölk. Ingen läsk.
    Är testpiloter via www.smartson.se och  www.buzzador.se
    kollar in www.gratisguiden.se
    Köper kvalite, skor som håller länge exempelvis.
    Bytlånar kläder med mina systrar och min mamma. på så vis får jag "nya" kläder gratis ibland.
    Potatis är billigare än pasta och nudlar, mättar mer, innehåller mer vitaminer och kan varieras i oändlighet.  

Kolla gärna in min blogg där jag skriver om spartips, billiga recept och tipsar om tävlingar!           

• seandra82

gratishuset.se där är jag ofta inne där får man bra rabatter eller gratisprover ofta vill företagen att man skall gå in på facebook deras hemsida o gilla den vid en spec tidpunkt o fyller  i mob el mail så får man produkten gratis eller rabatt på det det erbjudandet. men var uppmärksam att erbjudanden inte gäller alla butiker ex endast på willys men inte på coop 

Svar på tråden bästa spartipsen i vardagen , tack!