Mallorca i september.
Vi planerar en resa, all inclusive, i september. Har funderat på Mallorca. Någon som har erfarenhet av Mallorca den årstiden, och rent allmänt. Berätta!
Vi planerar en resa, all inclusive, i september. Har funderat på Mallorca. Någon som har erfarenhet av Mallorca den årstiden, och rent allmänt. Berätta!
Jag var i magaluf i september 2009. Det var otroligt varmt, men väldigt lugnt med turister i jämförelse med under högsäsongen :) Men det var ju i magaluf, beror kanske på var man är i mallorca?
Vi åker till Mallorca nu 4:e september. Vädret brukar vara helt underbart. Lagom varmt.
Tack för svar. Jag har suttit och tittat runt lite nu och börjar fundera på Cypern istället, pga vädret. Vi är inne på att åka i slutet av september och jag har förstått att det kan vaa mer osäkert på Mallorca då.
Tror det är samma som på Cypern om jag ska vara ärlig. Men så föredrar jag ju Mallorca 100 ggr om framför Cypern oxå ;)
Cypern är kanon vid den tiden, vill ni ha en extra trevlig upplevelse så kolla när vinfestivalen är, är i Sep någongång.
Mallorca har vi inte varit i September men åker vi dit igen så blir det just då, efter värsta högsässongen, lär vara fint där även om Cypern är varmare och antagligen torrare. Båda öarna är trevligapå sitt sätt men folket på Cypern är snäppet trevligare än Spanjorerna faktiskt. Men man ska ju åka till rätt ställen så klart, Larnaca eller Limassol gillar vi. Absolut inte a.i. maten är fantastisk och en stor del av upplevelsen är att prova olika restauranger.
All inclusive är inte vår grej heller. Maten brukar inte vara så bra. Och sen gillar vi att prova olika restauranger.
Jag gillar Cypern oxå men tycker Mallorca är så mycket vackrare. Uppe i bergen. Alla små byar. Nere i söder. Vid de orörda byarna.
Jag åkte till Mallorca i slutet på oktober Varm på dagarna, ca 20-24 grader men vattnet var lite kallt fär mer än ett snabbt dopp. Det sägs att vädret "vänder" i mitten oktober och att fram tills dess är det frotfarande sommar.
September är ju härligt runt medelhavet då det inte är like kokhett som i juli och augusti.
Har även varit på Zakynthos i slutet på September, hett på dagen ca 25-27 grader samt varmt och skönt i havet. En kofta på kvällen kanske annars är det bra varmt.