• banditqueen

Solsidan säsong 3!

Nu drar snart Solsidan igång igen med sin tredje säsong! Exakt datum är inte spikat än, men det börjar i höst (vilket kan betyda slutet av nästa månad eller nästa igen). Nytt för denna säsongen är att Mia Skäringer kommer att vara med och skriva manus, eftersom de vill få in fler kvinnliga perspektiv (då det mest varit ur manliga perspektiv tidigare (Alex, Fredde..)). Jag tycker personligen att Mia är ett humor-geni så jag tror det kommer bli succé! Ser så mkt fram emot nya säsongen! :)

Så hur ser era förväntningar ut på den kommande säsongen? :) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Solsidan säsong 3!
  • banditqueen

Kul  att det är fler än jag som längtar efter nya säsongen :)
    Verkar som det finns två läger, antingen så gillar man Solsidan och tycker om den sortens humor, eller så gillar man det inte alls. 

Undra om de som inte fattar det roliga i Solsidan är de som faktiskt är som personerna i serien? hahaha :P 

• Flo
    banditqueen skrev 2012-07-23 21:44:17 följande:
    Kul  att det är fler än jag som längtar efter nya säsongen :)
    Verkar som det finns två läger, antingen så gillar man Solsidan och tycker om den sortens humor, eller så gillar man det inte alls. 

Undra om de som inte fattar det roliga i Solsidan är de som faktiskt är som personerna i serien? hahaha :P 
    Det brukar vara tvärtom..
  • Flo
    Valborgs skrev 2012-07-24 23:18:58 följande:
    Ja, man skrattar väl åt det man känner igen sig i?
  • banditqueen

Jo absolut, menar mer Mickan och hennes kompisars "bratighet", tjejerna i Annas mammagrupps beteende, Ove och hans fru osv. Vissa saker är ju kul för att man känner igen sig, och vissa saker är kul för att det bara är ett sjukt beteende. Jag menar, ÄR man precis som Mickan och saknar självdistans så finner man nog inte henne vara så "rolig".

• Silversvans

Ser fram emot, både jag och min man gillar och tittar ofta på säsong ett och två på dvd.

• En struts

Det är fullständigt värdelöst med Solsidan av flera anledningar. Det första och viktigaste är att det pågår inte mycket längre än reklamen mellan snuttarna. DET är INGET AVSNITT!!! SÅ VÄRDELÖST och irriterande. Tycker att alla ska bojkotta då ett avsnitt av en serie kortas ner på detta vis.
    Då Mia och Klara var på svt, så var det ett helt avsnitt på en halvtimma.
    Humorn är lite vattnigare än Mia och Klara också. Det blir lite överansträngt. Kommer inte ihåg, men gillar det inte alltid.
    Det kan ju nästan gå hela avsnitt utan att jag skrattar ju.
    Det är satir, satir och blir inte roligt ibland. Tävlandet kanske är ibland för överdrivet för att vara roligt. Och som tex när Mickan ska bräcka sina väninnor med värre och värre barnkalas så blir det hela visserligen en satir, men det blir helt enkelt inte roligt och kanske inte så realistiskt och ganska jobbigt.

• Bevabus

Jag älskar Solsidan. Men slipper reklamen! Jag tittar nämligen inte på TV utan har abonnemang hos TV4 play De har massor med annat bra att kolla på dessutom! Så är lätt värt avgiften varje månad. Dem lät dessutom oss med abonnemang se avsnitten 1 vecka före alla andra förra säsongen, vilket var kul Lite jobbigt bara att inte ha nån att prata om avsnitten med...

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • En struts
    Bevabus skrev 2012-08-03 22:57:07 följande:
    Jag älskar Solsidan. Men slipper reklamen! Jag tittar nämligen inte på TV utan har abonnemang hos TV4 play De har massor med annat bra att kolla på dessutom! Så är lätt värt avgiften varje månad. Dem lät dessutom oss med abonnemang se avsnitten 1 vecka före alla andra förra säsongen, vilket var kul Lite jobbigt bara att inte ha nån att prata om avsnitten med...
    Hur kort blir avsnittet utan reklam? 20 minuter eller?
  • Bevabus
    En struts skrev 2012-08-03 22:58:29 följande:
    Hur kort blir avsnittet utan reklam? 20 minuter eller?
    Aa det brukar vara typ 21-22 minuter långt. Jag har köpt båda DVD-boxarna nu dock. Gillar extramaterialet där man får se bloopers
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Dang it

Vi älskar också Solsidan. Och nog slipper vi reklamen. För, precis som någon nämnde så har vi också ett abonnemang på TV4 Play. Men avsnitten är korta, det håller jag med om. Ca 22 minuter utan reklam.

• Getingflicka

Älskar solsidan!! Kollat sönder båda säsongerna fullständigt. Kan typ varje replik i huvudet ;)

Svar på tråden Solsidan säsong 3!