• KePe

Hur skadar Ramadan Sverige

De flesta äter frukost, har kafferast, äter lunch, har kafferast igen och äter middag hemma för att kunna tänka och fungera enligt svenska behov. Så har vi då de som kommit hit och tagit med sig seden att svälta som i hemlandet när solen är uppe, något som deras samhällen är anpassade för men inte vårt.

Fungerar dom verkligen lika bra som oss, äter vi i onödan eller är det problem?

• Svar på tråden Hur skadar Ramadan Sverige
  • Agpreg96

Vi fungerar exakt lika bra, vi fastar inte för något dåligt. Utan för att få ett litet smakprov på vad fattiga känner på. Om ni andra som inte har islam som religion inte ser det som en bra sak, så är det en sak. Men vi gör det för vi vill känna på hur dom känner, sen att vi bryter fastan efter en viss tid är för att vi inte ska svälta ihjäl, och vi ska inte vara som fattiga, utan vi får ett smakprov utan det.

• Hon320

Hur är den svenska behoven? För vad jag vet så är den svenska jobben inget annat än lyxjobb jämfört med vart de flesta muslimer kommer ifrån. Som du själv skrev så har vi kafferast, lunch, fika och jag vet inte vad. Medan i Mellanöstern står de flesta i 45 graders värme,fastande och säljer varor. Och vet du vad, de klarar sig utmärkt! Så vad är problemet? Så länge vi sköter våra sysslor så angår det ingen annan hur mycket vi äter mm. Samtidigt borde du se hur mycket de flesta affärs kedjor går i vinst under ramadan- nu syftar jag på mathandeln. Så vi gör absolut inte illa den svenska kulturen/livsstilen.

Och som personen ovanför mig skrev: om vi inte vet hur de fattiga har de, hur ska vi på bästa möjliga sätt kunna hjälpa de? Visst är det lätt att tänka sig, men det är inte samma sak med att uppleva.

• frankrike

Skaffa dig lite verklig kunskap innan du skapar idiotiska trådar som denna... Finns alltför många okunniga människor med fördomar på FL. Blä

• KePe

Jag funkar inte utan att äta och att svälta mella 4-22 måste vara svårt

• Agpreg96

Visst är det svårt för oss också, men vi kämpar för vi gör det för ett bra syfte

KePe skrev 2012-07-24 00:54:50 följande:
    Jag funkar inte utan att äta och att svälta mella 4-22 måste vara svårt

• Pissenisse

Haha ts, riktigt bra namn på din tråd.. "Hur skadar Ramadan Sverige?"
    Haha ja du, Hur? hahaha.. finns det för många lediga platser på fiken under dagtid? HAHAHA. 

• Agpreg96
    Pissenisse skrev 2012-07-24 03:29:47 följande:
    Haha ts, riktigt bra namn på din tråd.. "Hur skadar Ramadan Sverige?"

Haha ja du, Hur? hahaha.. finns det för många lediga platser på fiken under dagtid? HAHAHA. 

• Litet My

Har haft kollegor som fastat, har aldrig varit några problem, mest jag själv som tyckt lite synd om dem vid lunch/fika. Men personerna ifråga har fungerat hur bra som helst rent arbetsmässigt.

• KePe

Jag har läst att många tacklar av framåt em i skola och på jobb, sedan kan det inte vara bra att köra bil.

Att bara äta mellan 22-04 verkar inte bra för hälsan, i en hel månad, inga andra gör så och i hemländerna går allt på halvfart.

• Agpreg96

Men vad vet du om allt går i halvfart? Du har fått svar på din fråga. Det skadar inte sverige på nått sätt. Sluta försök hitta fel nu, fastare fungerar lika bra! Acceptera det bara.

KePe skrev 2012-07-24 04:12:55 följande:
    Jag har läst att många tacklar av framåt em i skola och på jobb, sedan kan det inte vara bra att köra bil.

Att bara äta mellan 22-04 verkar inte bra för hälsan, i en hel månad, inga andra gör så och i hemländerna går allt på halvfart.

Svar på tråden Hur skadar Ramadan Sverige