• Anonym (Hjälp!)

Ofrivilligt barnlös, har dålig ämnesomsättning, gyn tar mig inte på allvar. :(

Är det ngn här som bor i Sthlm, som kan hjälpa mig? Jag behöver hitta en klinik som går på de nyare gränsvärdena för graviditet. Den kliniken som tog mina blodprover tycker jag har bra värden, men de är ganska höga... Så de vill inte utreda mig vidare, trots att jag fått flera missfall och börjat gå upp mkt i vikt. Jag rör på mig jättemycket, helt klart över medel och har superkoll på vad jag äter. Ändå går jag upp och förlorar varje graviditet. Rynkar på näsan

Vart gick ni för att bli hjälpta? Jag får panik över det här. Gråter 

• Svar på tråden Ofrivilligt barnlös, har dålig ämnesomsättning, gyn tar mig inte på allvar. :(
  • Jempa

Jag gick till kvartersakuten i mörby efter att hoppat runt bland olika läkare utan hjälp.
    Fick också missfall, förmodligen på grund av mina höga värden.
    I mörby fick jag äntligen levaxin och nu är värdena bra :)

• slemtorsk i din bralla

om du har konstaterad dålig ämnesomsättning så ska du ha medicin för detta. Sök läkare för det och se till att bli utredd för din ämnesomsättning.

• nötis77

Vet hur det är att kämpa.. *Lycka till*

Vad hade du för värden?

Jag har kämpat en hel del men lyckats få hyfsad rätt hjälp som gör att jag mår bra och min VC läkare har fått order på hur jag ska ligga då jag fick hjälp utav läkare på RMC i Malmö p.g.a. IVF- behandlingar.

Har nu med rätt medicindos och för kroppen tar det lite tid att ställas om blivit spontan gravid utan hjälp av IVF. 

*styrkekramar*

/En som bor i Skåne

• EnGladPingvin

Har de kollat dina värden och vad ligger de på? Jag fick bra hjälp på St Görans fertilitetsklinik. Mitt tsh låg då på 4,7 och t4 på 10, vilket vårdcentralen tyckte var bra men min fertilitetsläkare sa var orsaken till min svårighet att bli gravid och mitt missfall. Fick levaxin och nu ett år senare har jag tsh 1,5 och t4 19.

• Anonym (Hjälp!)

Mitt TSH är klart bättre än ert; 2,3. Nya rön sätter gränsen till 2,5. Men det ska ju helst ligga under 2 för att graviditeten ska förlöpa bra. Dessutom är ju värdena inga siffror att gå på, vad jag förstod, utan de visar ett genomsnitt. Dvs, de talar inte för varje enskild person, två personer med samma värde kan må helt olika och jag mår skit rent ut sagt. Har hypotyreos i familjen oxå... Vi har jämfört oss och pratat mycket. Ft4 ligger på 10. Vägrar acceptera att må såhär, än mer om mina värden faktiskt är orsaken till mina missfall! Läst mig till att somliga läkare tycker man ska ligga under 1 i TSH för att slippa symtom. :-S

Jag har gått upp 10 kg på kort tid, trots 90 min hård kondisträning/dag samt superkoll på kcalintaget. Vilar ALDRIG, då går jag upp!

• Anonym (Hjälp!)

Jag fattar inte att de stirrar sig blinda på siffrorna när de uttalat inte visar hur ngn mår? Måste vara en kostnadsfråga...

• Anonym (Hjälp!)

Har inte förstått det där med ft4, hittade ingen direkt tabell heller över det. Tack! Ska kolla in tråden! Blir så arg, verkar som att läkarna tror man fejkar.

• Anonym (Slopa socker)

Jag blev gravid trots TSH på 4 och 38 års ålder. Jag vill tipsa om att utesluta alla snabba kolhydrater. Jag gjorde det under två månader och blev gravid! Inget mjöl, ris, potatis, socker.

Svar på tråden Ofrivilligt barnlös, har dålig ämnesomsättning, gyn tar mig inte på allvar. :(