• Glädje58

Varma smörgåsar

Sitter just nu och äter några varma smörgåsar gjorda på vitt bröd, ost, skinka, lök och lite senap. Men känner att det skulle vara gott att variera dem. Har du något gott recept på en smörgås som man lägger i smörgåsgrillen? Dela med dig...

• Svar på tråden Varma smörgåsar
  • Nadja93

åh men alla smörgåsar blir extra goda med lite grillkrydda på, Spelar egentligen ingen roll vad det är i.. bara kryddan är där :) 

• nötis77

Svampstuvning eller räkstuvning med ev. en tomatskiva och pizzakrydda och så klart mycket ost. Mums :)

Kom ihåg när vi var små så gjorde mamma dessa varationer :

-  lite ketchup, prickig korv, tomat, krydda och ost.
    -  makrill i tomatsås, krydda och ost.
    -  lite ketchup, skinka, ananas (burk), krydda och ost.

• saga1984

Tomatsås, färska championer, färsk rödlök, zucchini och brieost! Även underbart på pizza.

• Binibü

Jag brukar köra tonfisk, ost och pizzakrydda. Det är visserligen (enligt mig) godare att köra i ugnen, men det är gott vilket som!

• Lemonysnickets

Åh varma mackor med svampstuvning gillar jag, eller med soltorkade tomater, getost, och basilika!

Om man bäddar får man inte ligga!
  • Lemonysnickets

Här i England brukar det använda kombinationen brie och tranbär på vintern, gott på varm macka!

Om man bäddar får man inte ligga!
  • ereois

Bacon längst ner, en/två tomatskivor ovanpå.
    Blanda lite gul curry i creme fraiche och klicka ovanpå tomaten. Ost överst.

Stekt/grillad skivad kycklingfilé, pesto och saltgurka med mozzarella (mycket) på toppen är en annan favorit.

Uuuuj, min mage längtar... Kanske blir en kvällsmacka när barnet har somnat idag. Glad

• timmy97

Parma pesto och mosarella.
    Kyckling med mango chutney
    Getost med honung
    Tonfisk med mayo och rödlök
    Skinka haloumi mayo och gurka
    Eller en klassisk champinjonstuvning

• Glädje58
    DetVackrasteSomFinns skrev 2012-07-25 23:21:20 följande:
    Godast bröd är skogaholm! Vad tycker ni?

Köpte pågens, för det fanns inte så mycket att välja på halv elva på kvällen
Svar på tråden Varma smörgåsar