• Webbredaktör Annelie

När började du fundera på att ställa ditt barn i kö till en idrott?

När började du fundera på att ställa barnet i kö till en idrott? Eller när var det dags för första träningspasset?
    Det är ju alltid olika vid olika sporter och olika delar av landet. Vissa börjar man tidigt andra senare. Men när började ditt barn?

Och när är det ok att börja? Ska det vara fri lek fram till skolåldern eller är det lika bra att börja i tid, så att det inte är för sent.
    Vad tycker du?!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När började du fundera på att ställa ditt barn i kö till en idrott?
  • Khaleesi

Ingen kö, de började båda idrotta vid 4 års ålder (lite barngympa och simskola)

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • La Lola

Kö?
    Här finns det ingen kö så vitt jag vet....

Alma började med barngympa när hon var 4 år.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Webbredaktör Annelie

Kö kanske enbart är ett storstadsfenomen eller inom vissa specifika idrotter.
    Om jag inte minns helt fel är det nog minst ett års kö i småbarnsgrupperna i den förening jag varit knuten till tidigare pga ledarbrist.
    Tråkigt för barnen, men det blir kanske lätt så när träningen bygger på ideella ledares engagemang.

• Hannah76

Ingen kö hon/han började idrotta vid 5-7 år

De har börjat när de själva har  visat intresse för något. Och hunnit prova på en mängd olika saker. 

• Khaleesi
    Webbredaktör Annelie skrev 2012-07-25 09:12:35 följande:
    Kö kanske enbart är ett storstadsfenomen eller inom vissa specifika idrotter.
    Om jag inte minns helt fel är det nog minst ett års kö i småbarnsgrupperna i den förening jag varit knuten till tidigare pga ledarbrist.
    Tråkigt för barnen, men det blir kanske lätt så när träningen bygger på ideella ledares engagemang.
    Hos oss har det varit kö till ridskolan, men den blev ganska kort om man kunde tänka sig att ta skittider som exempelvis tisdagar 14.50. Till tävlingsgymnastiken var det inte direkt kö, utan de hade öppet-hus-dag när barn fick komma och prova på, och sedan fick de börja om de var genuint intresserade av mer målinriktad träning än hopp-och-lek.
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • myskatt

Ingen kö här inte. Dottern började på hockeyskola när hon var Nästan sex år. Sedan friidrott när hon vara 6½.

Blir mer hockey i höst, sedan får vi se om det blir någon friidrott när det blir inomhus.

Barngympa började hon med vid tre år.

• katalysator

Gillar man inte köerna så kan man alltid göra en insats och hoppa in som ledare Solig

Har själv inga barn i den ålder ännu, men trenderna verkar hålla i sig... Jag började själv med barngympa vid 4, fotboll vid 6 men sen gick jag helt över till scouting vid 8-9.

• Busbellan

Ingen kö, hon började med redskapsgymnastik vid ca 2,5 år, sen ridning och fotboll vid 4 år

Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden När började du fundera på att ställa ditt barn i kö till en idrott?