• Anonym

Nakenhet i olika familjer

En ganska onödig fråga men rätt intressant ändå. Kul att se hur det fungerar i olika familjer.

En del hävdar att det är mer normalt att ens man sett sin mamma naken än en själv, men jag tycker absolut det skulle vara mer naturligt om jag såg henne naken då jag också är kvinna.

Vad tycker ni och hur står det till hos er?     

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nakenhet i olika familjer
  • katalysator

"Har sett X naken" är väl relativt också. Jag har absolut sett min pappa naken, men senaste gången var typ när jag var 5 år, så det känns inte riktigt som att det räknas längre?

• Khaleesi

Så många gånger som jag har bastat med svärmor! Och nog har maken också sett henne naken, men jag vet inte hur länge sedan det var.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Deelicious

Asså öh? Hur vet ni om era män har sett sina mammor nakna?

• Anonym

Inte svärmor faktiskt, men svärfar.

Min sambo har säkerligen sett dem båda nakna. De är inte så noga med att skyla sig när de umgås med närmsta familjen.

• izgo

Min sambos familj har en sommarstuga ute i ingenstans.. Alla utom jag kan bada nakna i sjön då de även tvättar sig där om de varit svettiga eller sover där. (de är lite äldre o har alltid varit öppna av sig i familjen) så jag har sett deras familj naken.
    Jag bryr mig ärligt talat inte om det. Sambons pappa badar dock inte naken men kan byta om utan att täcka.. Man kolllar ibte direkt, hade varit konstigt..

Hos mig så kunde både jag och mina familjemedlemmar gå nakna efter att ha duscat, såg min pappa naken senast när jag var 16 tror jag. Min mamma gick ofta i handduk eller naken efter duschen och ingen i familjen brydde sig då heller. Mina småsyskob sprang runt nakna fram till 7-8 års ålder.. Sett mina äldre syskon nakna också..

Kan tillägga att vi bor på landet.
    Jag kan idag gå runt naken efter duschen i mitt o sambons hus när ja "går och letar kläder" eller fixar mig. Avskyr att klä på mig kläder innan håret torkat pga att de är långt o blöter ner kläderna.

Däremot skulle jag inte kunna visa mig naken inför sambons familj, vet inte varför.
    Jag skulle aldrig få för mig att studera min sambos familjs kroppar, jag ser nakenheten som något narturligt.

• lovegivespower

Nej jag har inte sett henne naken. Min fästman har säkerligen gjort det när han var liten. Tog i alla fall annat. Jag håller med, konstig tråd. Fast dock kommer det upp några sådana ibland Solig

• Khaleesi
    Deelicious skrev 2012-07-25 12:50:49 följande:
    Asså öh? Hur vet ni om era män har sett sina mammor nakna?
    Man kan ju till exempel ha bastat alla tre samtidigt!
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • IsDimma

Jag har inte sett hans föräldrar nakna men det har säkert han, men knappast sen han blev vuxen.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Anonym

Har inte sett sambons mamma eller pappa naken, de dog innan jag träffade sambon. '

Har däremot sett exets mamma naken men inte pappa.

Mina föräldrar badar gärna nakna och jag har inga problem med att visa mig naken för mina närmaste vänner eller min familj.

• Anonym (Nakenbadare)

Jag o min fru har badat naken tillsammans med min svärmor  Men har däremot aldrig set min mor naken ( hon var fööör pryd )  

• citronkräm

Eftersom mina svärföräldrar har ett ställe på en liten ö ute i skärgården, där det alltid har känts mer naturligt att ta snabbdoppet i havet naken än med badkläder, har vi alla sett varandra nakna. 

Är det strålande väder och lite varmare i vattnet, så att man badar, då brukar badkläderna komma på, men inte för det snabba "hoppa i och skölja av sig"-doppet 

• dukat

Ärannat sätt än i sverigehelt  van att sola o bada naken med släkt o nära vänner när det är sas mindre sällskap.Går dock aldrig till ngn nakenstrand här i Sverige. Kan göra det i t.ex tyskland men där är det ju accepterat på ett

• Anonym (Nicklas)

Jag såg min mamma och min syster nakna i tonåren. Det störde mig inte inte det minsta. Då jag iakttog främmande nakna kvinnor vid vår badplats blev jag kåt. Framförallt de äldre kvinnorna med stora bröst och kala venusberg. 

Svar på tråden Nakenhet i olika familjer