Kopierat och klistrat in del av text från pdf:en som du inte kunde öppna
"Säker förvaring
Brandfarliga vätskor ska helst förvaras samlat på ett ställe. Lock och kapsyler ska vara tätt påsatta. Ställ dem i ett skåp med god ventilation (öppningar upptill och nertill) och gärna i ett tätt tråg av brandsäkert material. Tråget samlar upp eventuellt spill och om det skulle börja brinna i närheten hindras vätskorna från att rinna ut och förvärra branden.Brandfarlig vätska, aerosoler (sprayburkar) och gasflaskor får inte förvaras i kylskåp, svalskåp eller frysskåp på grund av brand- och explosionsrisk. Förvaringen ska vara sådan att obehöriga inte kan komma åt den brandfarliga vätskan. Naturligtvis ska brandfarliga vätskor förvaras så att barn inte kommer åt dem."
Har nyligt varit i en liknande situation som din, ansvaret ligger egentligen i mitt fall på fastighetsägaren, mitt barn har av misstag tagit sönder en installation på tomten, den här installationen har vid inspektion visat sig vara rent farlig och borde inte ha kunnat gå sönder och det är ren tur att mitt barn inte skadats. Fy vilken knepig sits, vi har ändå försökt mötas halvvägs men grannen gör sig omöjlig och jag misstänker nu att det kommer att skapas någon form av osämja trots våra försök till medling. Suck.