Många små äggblåsor? Vad menas?
Hej! Ska försöka summera min historia så kort och lättbegripligt som möjligt. Jag har inte haft ägglossning på flera månader, oklart hur många. Var hos gynekologen för ett par veckor sedan och allt såg "relativt bra ut" (gynekologens ord). Hon såg dock flera små äggblåsor på ena äggledaren och en sprucken äggblåsa med vätska runt. Hon var stressad och pratade fort så det hon sa sjönk liksom in först efter besöket och jag insåg då att jag inte förstått riktigt vad hon menade. Har nu lämnat blodprover och ska tillbaka om några veckor för att få svar på dessa och ev någon typ av "fertilitets-kit" (igen, hennes ord). Hon nämnde Pergotime och något annat som jag inte kommer ihåg. Alltså, vad menas egentligen, vad är det jag har? Förstår att man måste invänta provsvar såklart, men det där med alla äggblåsor, ska man ha flera små? Eller ska man ha en bara? Och den spruckna, vad innebär det, att jag har haft ägglossning och missat det? Har googlat runt och kommer in på sidor som handlar om PCO och sådant, men just det ordet sa hon aldrig. Kan man ringa och höra med MVC och be dem förklara lite närmare om detta, har de koll på sånt här? Har inte fått tid hos samma gynekolog om några veckor utan då är det någon annan (semestertider..). Skulle vilja stilla min oro och nyfikenhet en aning innan det besöket..