• Vemsom

Dagens kvinnor gillar inte längre romantik?

Är detta en sanning att dagens kvinnor inte tycker om romantik? Dagens kvinnor verkar hellre supa sig fulla och gå på krogen. Jag är väldigt romantisk av mig och tycker det är tråkigt att romantik inte uppskattas längre. Varför har det blivit så? När man läser på forum och pratar med vänner så kastas romantik i soptunnan. Man kan göra tre rätters middag, ha doftljus (ska vara hennes favorit doft), blommor (hennes favorit färg), massage, överraska på jobbet med häst och vagn till en fin restaurang, om man bor i en villa kan man forma en buske till ett hjärta. Jag har miljoner idéer vad man kan göra, men vad spelar det för roll när det inte uppskattas? Är det bara så med svenska tjejer?

• Svar på tråden Dagens kvinnor gillar inte längre romantik?
  • Queenie70

Det skulle vara fantastiskt. Men efter ett helt liv utan romantik så har man ju blivit rätt cynisk och skulle jag exponeras för dylika saker skulle jag nog bli misstänksam och fundera på om du var en galen seriemördare .

• såärdet

jag skulle uppskatta:)

• Miss P71

Vet tyvärr inte vad det e för kvinnor du har dejtat.. men joooooo det finns kvinnor som foortfarande uppskattar sådant. Jag är en av dem.

• Makrame

Fast bli hämtad på jobbet med häst och vagn, haha.. Nä, så romantisk är inte jag! :)

• Sux
    Queenie70 skrev 2012-07-25 21:30:26 följande:
    Det skulle vara fantastiskt. Men efter ett helt liv utan romantik så har man ju blivit rätt cynisk och skulle jag exponeras för dylika saker skulle jag nog bli misstänksam och fundera på om du var en galen seriemördare .
    Samma här!
  • maaammaaa

Jag är en obotlig romantiker och drömmare, till och med när jag sover. Kanske vi romantiskt lagda människor kunde dela med oss av våra ideer och göra världen mer spännande. Mitt tips, Odla mängder av höga rosenbuskar i olika rosa nyanser som är remonterande och sköter sig själva. Doften är berusande, intensiv och enormt förförande när man ligger i hängmattan med näsan halvt in i buskarna.

• Sofe

Hu, det mesta av det får mig att vilja lägga benen på ryggen och ta mig därifrån. Middag, ok. Men häst och vagn och hjärtformade buskar? Jag ryser! GIvetvis är det så att detta är mina personliga känslor och jag tror säkert det finns en hel del kvinnor som skulle uppskatta sådana saker.

Själv höll jag på att göra slut när min kille skickade blomsterbud till jobbet.  

• maaammaaa

Häst och vagn från jobbet, mmmmmm vi bor så natursskönt. Det vore helt enkelt sagolikt.  Som barn åkte jag ofta häst och kärra runt i min kompis hemtrakt tillsammans med henne och hennes farbror som hade travhästar. Klappret från den stora hingstens hovar var så lugnande och man slapp allt motorljud....ljuvligt.

• Exoplanet

Fast det är ju individuellt vad man uppfattar som romantik. Det du beskriver är väl någon form av konventionell romantik.

För mig handlar det mer om att mannen i fråga faktiskt känner mig och vet vad jag uppskattar. Bland det mest romantiska en man har gjort för mig var att smuggla ut en bit sten (ingen arkeolgisk värdesak så ingen behöver bli upprörd) från ett shaolintempel i Kina. Han fattade mig eftersom han faktiskt lyssnade på vad jag sa helt enkelt.

Jag har fått koventionellt romantiska presenter och gester som inte har någon koppling till mig som person och även om jag uppskattar tanken så får det inte samma effekt som när det blir mer personligt.

Det är klart det finns kvinnor som uppskattar det du beskriver men det är inte självklart att alla gör det bara för att det anses romantiskt enligt konventionen. Lyssna på kvinnan du träffar så får du ledtrådar om vad just hon uppskattar (det gäller kvinnor också förstås men det är ju OT):

Svar på tråden Dagens kvinnor gillar inte längre romantik?