Inlägg från: Rollergirl |Visa alla inlägg
  • Rollergirl

2 åring lämnad på flygplats.

Momat skrev 2012-07-26 18:31:07 följande:
    Nu är ju som vanligt Aftonbladets version starkt vinklad.

Läste på en utländsk nyhetssajt att föräldrarna redan hade väntat på farmodern i 1,5 timme, hon var alltså på väg till flygfältet för att hämta barnet. Men planet skulle lyfta, så föräldrarna var tvungna att lämna barnet hos personalen som syns på övervakningsfilmen (och som de kände från förr). Farmodern kom 6 minuter senare och hämtade barnet.

Men som vanligt ska alla stå och skrika "barnmisshandlare" och döma folk utan att ha en aning om vad det är frågan om. Jag antar att det är så samhället fungerar - hitta en syndabock och skrik högt att dessa ska skjutas, för det får folk att känna sig hederliga och goda, och gör att de egna bristerna verkar små.
    Om det nu var så enkelt, varför har det blivit en nyhet världen över?

Nej, här har vi föräldrar som istället borde skaffat en ökenråtta. Att det finns människor som ens försvarar det är hårresande.
  • Rollergirl
    KräksKattdamen skrev 2012-07-26 20:39:29 följande:
    Ni som tycker det är okej, det är något ni själva skulle göra eller har gjort alltså?
    Tror du?   Kräks
  • Rollergirl

Jag hoppas verkligen att barnet blir omhändertaget, och hamnar hos folk som tycker att utlandsresor är mindre viktigt än trygghet.

• Rollergirl
    ftp skrev 2012-07-26 21:55:25 följande:
    Du tänkte nog inte färdigt där, försök igen.

Att lämna sitt barn på en av värdens säkraste och mest bevakade omgivningar kallar jag inte direkt för otryggt, speciellt med tanke på att det handlade om minuter. 
    Och det vet du för att?
Svar på tråden 2 åring lämnad på flygplats.