Inlägg från: AnooYoo |Visa alla inlägg
  • AnooYoo

2 åring lämnad på flygplats.

RosaBabyfilt skrev 2012-07-27 21:01:48 följande:
    Jag var rätt medveten om att Aftonbladet kan vinkla en hel del, men hade inte mer info själv än vad som stod just i artikeln. En annan skrev ju att det finns mer info än bara i denna artikel, info som tyder på att föräldrarna säkerligen är bättre föräldrar än vad Aftonbladet skriver om.

Men ändå kan jag tycka att det inte är okej. Jag klarar inte av att lämna min dotter någonstans utan mig eller hennes pappa, och jag klarar inte av att lämna henne om hon börjar gråta. Jag ser till att göra det så smärtfritt som möjligt. Hur kan föräldrarna åka på semester och veta att det sista de såg av sin dotter var hennes tårar? Jag hade inte kunnat sova eller njuta under hela semestern! Just detta okänsliga agerande reagerar jag på, att ens klara av att lämna dottern ledsen. En sak är om det handlar om dagis och dåliga dagar där barnet är lite extra ledset, men detta handlar om ett flygplan och en semester. Klart semester är dyrt, klart man inte kan missa sitt flyg. Men klart att man inte lämnar sitt barn gråtande!
    Så det viktiga är inte huruvida barnet traumatiseras eller skadas, utan hur föräldrarna känner inför att lämna det?
  • AnooYoo
    RosaBabyfilt skrev 2012-07-29 10:25:29 följande:
    De flesta barn traumatiseras på något vis, dagis är inte så värst annorlunda mot denna slags lämning enligt min mening. Skillnaden är väl vilken plats de befann sig på och i vilket syfte det var, men traumatiskt tror jag att dagis är precis likadant.
    Varför är det viktigt att föräldrarna mår dåligt av, eller inte klarar att lämna barnet? Om trauman sker oavsett förstår jag inte varför det är någon skillnad.
Svar på tråden 2 åring lämnad på flygplats.