• Momat

Hur många par byxor har era barn?

Häromdagen började jag och en väninna prata om barnkläder. Det kom fram att vi har väldigt olika åsikt om hur mycket kläder ett barn behöver.

Mina barn har väldigt mycket kläder, och jag tvättar ganska sällan. Väninnans barn har lite kläder, och hon tvättar varje dag.

Som en måttstock för att få en uppfattning om vad som är "normal" mängd kläder, så undrar jag hur många par byxor som finns i ditt barns garderob? Vanliga innebyxor alltså, inte utebyxor, regnbyxor eller shorts.

Skriv gärna också hur gamla barn det är frågan om!

En sekund i taget
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många par byxor har era barn?
  • CeeJay

Tror det ligger runt 11-20 par totalt, för varje barn. Skulle gissa på runt 14 par, tjejerna är 8 resp 6,5 år. Men egentligen skulle jag nog kunna rösta 0 byxor för ingen av dom går i annat än tights

• Momat

Intressant att 0-10 par har fått flest röster hittills, kanske det lutar mot att jag ringer min väninna och säger att hon är mer normal än jag...

Mitt barn har nog mer kläder än han egentligen behöver, inser jag. Jag räknade att han har 42 st t-shirts och linnen, 32 st långärmade tröjor, 13 pyjamasar, 25 par kalsonger... men jag får väl trösta mig med att det blir inte så stort slitage på kläderna, så jag kan få ett hyfsat pris för dem på tradera.

• Princessan

0-10 röstade jag men min son är 9 månader och växer så det knakar så det blir ju till att byta till större ofta. Blir nog fler par när han kan ha samma strl längre tid. Just nu behövs inte fler byxor fast å andra sidan använder han mest shorts nu och vi har dessutom tvättmaskin i badrummet så kan tvätta när som helst.

• Äppelpaj80

Räknas tajts och mjukisbyxor? Jag orkar inte räkna men de har ungefär 6-7 jeans vardera och 2 st mjukisbyxor. De är tjejer och använder mest tajts eller strumpbyxor så räknar man dem så är det väl 20 st per barn? Tycker själv att jag har alldeles för mycket men då har de mycket mer av andra plagg. Kommer inte köpa så mycket i framtiden när de växt ut det den har.

• Mercurialis

Femåringen har 8-9 par byxor.

2,5-åringen har några fler, kanske 11-12 par.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Busbellan

Utan tvekan mer än 30, måste nog räkna lite snabbt

Mamma till Nora, August och Ella
  • gullan83

min son hade 10 par innan sommaren nu är de flesta urväxta eller håliga... än så länge inför hösten så har han 7 par. men det lär tillkomma flera. men jag tvättar 1 gång i veckan. och han har alltid rena kläder på sig ändå

• Mercurialis
    Mercurialis skrev 2012-07-26 18:59:56 följande:
    Femåringen har 8-9 par byxor.

2,5-åringen har några fler, kanske 11-12 par.
    Tillägg: Jag tvättar en gång i veckan.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Momat
    Äppelpaj80 skrev 2012-07-26 18:57:50 följande:
    Räknas tajts och mjukisbyxor? Jag orkar inte räkna men de har ungefär 6-7 jeans vardera och 2 st mjukisbyxor. De är tjejer och använder mest tajts eller strumpbyxor så räknar man dem så är det väl 20 st per barn? Tycker själv att jag har alldeles för mycket men då har de mycket mer av andra plagg. Kommer inte köpa så mycket i framtiden när de växt ut det den har.
    Ja, det tycker jag nog, eftersom de har samma funktion som byxor.
  • Mellanmjölkens land

Dottern växte i stl80 strax innan sommaren och jobbar stenhårt på stl86 nu till hösten så just nu har vi knappt några riktiga byxor i garderoben. 4-6 par kanske? Sen tillkommer 3/4-byxor, shorts, leggings och pjamasbyxor.

Till hösten siktar vi på att ligga på ca 10 par

Hon är 1 år och vi tvättar ca 2ggr/vecka men till stor del beror det på att jag skulle behöva ut och shoppa kläder

• Ramonapettersson

15-20 par . 6månadet

• Mrs Green

Hmm... 9 par jeans, 3 par mjukisar, 4 par leggings, 3 par halvkorta byxor (sommarbyxor, men längre än shorts).... så fler än 11 är det i alla fall. Hon är 7 år och vi tvättar en gång i veckan. Vanligtvis (förutom på sommaren) har hon jeans jämt, men ibland vill hon ju ha något annat.

• emelielj

10 par byxor har min 12månaders kille.
    Fast 5 par av dom 10 används knappt. Vi tvättar två gånger i veckan och han är ganska sölig av sig.

• Bling1975

Inser att jag nog har på tok för många med tanke på att hon inte ens är 4 månader. Skulle tippa på ca 20 st. Vi använder nog inte ens hälften och en del lär vara oanvända om några veckor när hon har växt ur dem. Jag tvättar hennes kläder ganska ofta så det ligger nog inte fler än två par i tvätten.

• StaffenAssar

5-åringen har 36 par, kanske något mer om det ligger något i tvätten, kommer inte ihåg. 4-åringen har 30 par i garderoben, men vet att det ligger minst 2 par i tvätten... Kanske lite mycket... Långbyxor alltså, blandat jeans, mjukisar och leggings. Resten orkar jag inte räkna.

• Pralina 81

Dotter snart 8 månader har ca 5-6 par byxor och kanske 2 st strumpbyxor. Hon växer ju ur kläderna på några månader och så har vi tvättmaskin hemma så det känns onödigt med fler par.

• Konvaljen

Hm, om tajts räknas med så har nog fyraåringen åtminstone 15 par byxor. 2-åringen ligger väl kring 10-12 par.

Svar på tråden Hur många par byxor har era barn?