• bigmama5

psykopatiska drag

känner att jag bara behöver få ur mig min sorg och frustration.
    Har påbörjat en utredning p min 7åriga son, om har ligger inom autismspektrat. fick ett dråpslag av hans psykolog igår, att min son visar inte tecken på autism. men att min son visar upp flera psykopatiska drag och de kommer att gå djupare in på det under utredningen. Jag älskar min son över allt annat, men kan inte låta bli att bli rädd på samma gång. Man vill ju att ens barn ska få det så bra som möjligt i livet. jag pendlar just nu mellan tårar, förtvivlan och beslutsamhet att jag ska göra det bästa för honom för att han ska få det bra som vuxen. min familj stöttar mycket i det här läget men de har ändå svårt att förstå hur jag känner. vet knappt vart jag ska ta vägen vissa stunder.
    jag vill inget annat än att psykologen ska ha fel. autism kan jag hantera. men psykopati. jag vet knappt ut eller in. :´(

• Svar på tråden psykopatiska drag
  • DesJoh

Vad är det för tecken på att sonen är psykopat då?

• bigmama5
    DesJoh skrev 2012-07-26 21:35:38 följande:
    Vad är det för tecken på att sonen är psykopat då?

han njuter av att plåga och skada djur andra barn och sina syskon. han ljuger hela tiden och tror hela tiden att alla regler är för andra och inte att de gäller honom. han har ingen som helst kontroll då han blir uppretad.han har även börjat att förstöra andras saker. han visar inte heller någon ånger för det han gjort och har svåra empatiska störningar
  • DesJoh
    bigmama5 skrev 2012-07-26 21:45:58 följande:

han njuter av att plåga och skada djur andra barn och sina syskon. han ljuger hela tiden och tror hela tiden att alla regler är för andra och inte att de gäller honom. han har ingen som helst kontroll då han blir uppretad.han har även börjat att förstöra andras saker. han visar inte heller någon ånger för det han gjort och har svåra empatiska störningar

Ajdå, låter inget vidareRynkar på näsan
  • bigmama5

min man och jag kämpar dagligen för att han inte ska skada sina syskon och att han inte ska stampa ihjäl de grodor eller smådjur han får syn på. man får vara som en hök hela tiden. den enda stunden på dagen man kan slappna av är då han sover.

• Pinguicula

Oj, förstår att ni har de tufft? Har ni något stöd än så länge?

Ärligt talat så gör det ont i mig av att läsa vad psykologen sagt. Jag personligen tror inte alls på att en 7-åring kan vara psykopat (en diagnos många anser att man bara kan sätta på vuxna). Just synen att ett barn har psykopatiska drag får mig att må dåligt.

Jag känner flera personer som skadade djur som barn, ingen av de lider av psykopati i vuxen ålder. ADHD har dock vissa av dem.

Tycker inte ni ska se det som att han är psykopat. Som sagt, man sätter i regel inte en så diagnos på en 7-åring...

• Pinguicula

Inge frågetecken efter första meningen givetvis.

• bigmama5
    Pinguicula skrev 2012-07-26 22:00:24 följande:
    Oj, förstår att ni har de tufft? Har ni något stöd än så länge?

Ärligt talat så gör det ont i mig av att läsa vad psykologen sagt. Jag personligen tror inte alls på att en 7-åring kan vara psykopat (en diagnos många anser att man bara kan sätta på vuxna). Just synen att ett barn har psykopatiska drag får mig att må dåligt.

Jag känner flera personer som skadade djur som barn, ingen av de lider av psykopati i vuxen ålder. ADHD har dock vissa av dem.

Tycker inte ni ska se det som att han är psykopat. Som sagt, man sätter i regel inte en så diagnos på en 7-åring...

psykologen sa att man inte sätter en definitiv diagnos förrän vid 20 års ålder då det gäller psykopati. men att när ett barn visar så pass många psykopatiska drag som min son gör kommer vi både behöva få mycket hjälp både med psykolog och stöd. vi ska få komma in i ett stödprogram senare under utredningen har vi fått veta,än så länge, men när det blir vet vi inte.
  • Ninakub

Förstår att du tycker att det är jobbigt! Ville bara säga att med stöd och insatser kanske det kan gå bra ändå! Psykopat behöver ju inte betyda kriminell eller så... Brukar man inte säga att många toppar inom näringslivet också är det? Försök ha kvar ditt hopp!

• bigmama5
    Ninakub skrev 2012-07-27 12:05:04 följande:
    Förstår att du tycker att det är jobbigt! Ville bara säga att med stöd och insatser kanske det kan gå bra ändå! Psykopat behöver ju inte betyda kriminell eller så... Brukar man inte säga att många toppar inom näringslivet också är det? Försök ha kvar ditt hopp!

hoppet kommer nog aldrig att försvinna och även om han aldrig kommer bli frisk kommer jag nog alltid hoppas att han blir en bra människa och att han lever sitt liv efter hur vi fostrat honom. man får aldrig ge upp hoppet för utan hopp finns inte mycket kvar. 
Svar på tråden psykopatiska drag