• morbidyouth

    Katten attackerade mig när sonen skrek!

    Jag hoppas INTE att du avlivar katten pga detta, det skulle göra mig så ont i hjärtat om du gjorde det. Men jag tror som dom andra, att katten ville skydda bebisen, försök att vara lugn mot katten, att sparka på den hjälper knappast. Hoppas det löser sig för dig, eller att du hittar någon som kan ta hand om katten om du själv inte vill behålla den. 

  • morbidyouth

    Skriv gärna sen vad vet. säger. 
    Men snälla snälla avliva inte det lilla djuret :(
    Om det skulle vara så att vet. rekommenderar att du ska avliva eller göra dig av med katten så hör med Kattjouren eller liknande om dom kan ta katten, eller om det finns något katthem i närheten där du bor.  

    Såren såg inte alls roliga ut :/
    Hoppas det löser sig iaf. 

  • morbidyouth
    Caaarroo skrev 2012-07-26 23:24:25 följande:
    Ja alltså prio ett är verkligen INTE att avliva henne och jag vill inte att hon hamnar hos vem som helst! Men jag blir livrädd av tanken att hon skulle kunna riva sonen sådär i ansiktet. Då är han ärrad för livet! Jag skiter ju i mig egentligen men det är ju skillnad när det finns barn med i bilden! Och för att förtydliga ännu en gång så gjorde vi INTE illa henne!

    Jag älskar den här lilla krabaten och det skär i hjärtat, vågar jag chansa och ha henne kvar? Skulle hon skada Alvin så skulle jag ALDRIG förlåta mig själv! Och hon har ju ALDRIG gjort något liknande förut!! :(

    Juste stelkramp har jag inte haft en tanke på! Då blir det doktorn i morgon!
    Det är bra att ni inte skadade katten, som du själv skrev så framgick det inte men det har du ju nu i efterhand förklarat :) Tycker det är jättebra att du tänker på ditt barn i första hand, men jag tycker du ska avvakta och försöka läsa av situationen om det går, märker du av att katten beter sig aggressivt trots omständigheterna kanske du måste göra dig av mig det lilla livet :/ 

    Det finns jättebra hem och godhjärtade människor där ute som säkert skulle ta hand om katten jättebra :) (om det var nu så illa tvunget). Jag har en katt från ett katthem och två från kattjouren :) 
  • morbidyouth
    Caaarroo skrev 2012-07-26 23:32:18 följande:
    Ja jag får avvakta ett par dagar men hon får inte vara nära sonen så länge hon beter sig såhär! Men shit vad ont jag har i benen! Jävlar i mig! Men du som verkar kunnig morbidyouth, ska man ha fullt skydd mot stelkramp när det gäller katt? Hon är fullt vaccinerad och går på årliga kontroller! Vet inte om det spelar in men jag kanske ska ta en tur till doktorn i morgon!
    Jag har ingen direkt kunskap inom det där eftersom att jag aldrig blivit biten, men jag tror verkligen inte att det ska vara något problem, speciellt inte en "svensk" katt eller vad man ska säga. Okej om man åker utomlands och blir biten av en vild katt /hund men det känns inte som om du behöver vara orolig. Om jag var du skulle jag som någon annan skrev ringa till 1177 och fråga dom :)
  • morbidyouth
    Smilla75 skrev 2012-07-27 15:21:32 följande:
    Min katt som var 9 år gjorde samma sak mot mig när dottern var ngr dagar gammal. Hon blev stressad av allt skrik. Fick fly i nattlinne mitt i vintern med barnet i famnen till grannen. Hon fick jaga ut katten och vi avlivade henne samma dag. men jag visste det var en instabil katt som attackerat folk förut. Visar din katt sådana tendenser igen måste du avliva, risken är ju stor att den river barnet i ansiktet annars och tex skadar ett öga.
    Blir så ledsen när det existerar människor som dig.
    Du kunde ha gett bort katten eller fixat en annan lösning istället för avlivning.
    Hoppas inte du skaffar fler djur i framtiden. 
  • morbidyouth
    Caaarroo skrev 2012-07-27 17:00:07 följande:
    Nu har vi varit hos vet! Inga fel på katten, röntgen och ultraljud gjordes inget billigt besök... Han trodde också att hon försökte försvara bebisen men resonerade som mig att vågar man chansa!! På eftermiddagen sov sonen så då hämtade jag katten gav henne lite godsaker sen fick hon gosa i mitt knä, och har luktat på rivsåren på benen och varit "normal" tills sonen vaknade, då sprang hon runt och vaktade så den andra katten inte fick komma nära, morrade och fräste! Så jag vet inte, varför är hon arg på andra katten? Hon har ju inte gjort något fel...

    Svårt det här, men det lutar åt att hon får flytta till en annan familj utan barn eller tankar på att skaffa! Men det tar ju emot som fan, urs vad jobbigt det här är! Jag avvaktar ett par dagar så får vi se, beter hon sig likadant så har vi inget annat val! Och det är ju bäst för henne om hon är stressad hela tiden!
    Vad bra att det inte var någonting fel på katten
    och tycker det är bra att du överväger att ge bort katten istället för avlivning.

    Hoppas hon blir lugn så ni slipper :) 
  • morbidyouth
    Alby skrev 2012-07-27 17:17:47 följande:
    Jag är gravid och har katter, många runt omkring tycker att jag ska "göra mig av med katterna" innan bebisen kommer. Men katterna är ju också familjemedlemmar, och jag hoppas att allt kommer att gå bra i framtiden.

    Tycker det är jättegulligt att du verkligen försöker med katten, tipset ovanför om feliway låter bra.
    Feliway brukar ju lugna katter.

    Lycka till.
    Kram 
    Jag är i samma situation, jag har tre hankatter hemma. 
    Kommer definitivt INTE avliva dom som folk säger,
    blir så arg och ledsen när folk saknar medkänsla för liv.

    Jag har också hört att Feliway ska fungera, det är ju värt att testa :) 
  • morbidyouth

    Jeff; skönt att det verkar finnas lite hopp om att det ska gå bra :) Min äldsta katt är lugn för det mesta och sover mest, och mina två andra katter håller sig mest till varandra. Hoppas på att det går bra när min lilla tjej föds :)

  • morbidyouth

    Krafs: du ska nog inte ha husdjur öht.
    Förstår att du bara skriver så för att provocera för ingen normal människa skulle göra någonting sådant hemskt som att stoppa en katt i micron. Bara psykiskt störda människor skulle få för sig någonting sådant..

    Vad är det med människor på detta forum egentligen? Skriver och gör allt för att reta och göra sina medmänniskor ledsna och upprörda :/

  • morbidyouth

    Krafs: tycker ändå du uttrycker dig otroligt klantigt, speciellt i en tråd där människor älskar katter. Metafor eller inte.

  • morbidyouth

    Krafs: du utrycker dig ända dåligt och opassande. Tyckte du betedde dig respektlöst, men efter att jag påpekade det så har du börjar skriva mer som en vuxen människa, så någonting hände i din hjärna iaf eftersom att du ändrade beteende, vilket är positivt för alla härinne.

    Man behöver inte hålla med om allt som sägs för att vara sina medmänniskor till lags men man kan respektera andra,

  • morbidyouth

    Jaja, vill du inte respektera andra människor så är det upp till dig, men då kan du inte räkna med att bli respekterad tillbaks.
    Kattforum eller inte, det handlade FORTFARANDE om en katt som attackerade TS eller hur? Sluta vara så otroligt barnslig.

  • morbidyouth

    Ja, och som TS skrev så älskar hon sin katt. Tycker inte du det är respektlöst att då skriva att man ska micra katten direkt? Metafor eller inte, du uttryckte dig jävligt dåligt. Och även alla andra som skriver härinne i denna tråden verkar vara djurvänner.

    Tycker det är synd att du ens argumenterar och inte ser det själv. Men det är väl bara jag. Jag skulle inte gå in på en tråd där någon skriver tex om en hund som dom älskar men nu har betett sig konstigt och skriva "skjut hunden i pannan! Se det som en metafor" ... Otroligt respektlöst, hundforum eller inte.

Svar på tråden Katten attackerade mig när sonen skrek!