Inlägg från: Meland |Visa alla inlägg
  • Meland

min lill tjej e utsatt för mobbing: enligt min mening:

Har ni inte fått en skolkatalog i våras? Där står namn och telefonnummer på alla barn som går på kommunens skolor, det får mina barn varje år

• Meland

Men din dotter kanske vet vad barnen heter i förnamn och då är det bara att ringa ronder till alla föräldrar med de barn som heter så ( det hade jag gjort) eller så får du sitta i din bil och vänta tills du ser att någon av de barnen blir hämtade, det besväret hade jag gärna gjort mig för mitt barn. Sen så tror jag att skolan inte får ge dig de svar som de gav dig, för du har rätt att kräva ett samtal med rektorn och föräldrarna till de barnen, och går inte de med på det då kan du anmäla skolan... Vet inte om du hört om det barnet som anmält sin skola i Jönköping och vann...

• Meland

Ja det var mer en ungdom och det är några år sedan, i alla fall, så hade denna varit mobbad under en längre tid och personen vände sig till lärarna och rektorn flera gånger men inget gjordes, har för mig att detta pågick något år, personen orkade sedan inte länge och anmälde då skyllande och det lede till åtal och det i sin tur till skadestånd för personen... Gör så att du beger ett samtal med rektorn och föräldrarna får du då ett nej då hotar du med anmälan händer inget då heller då anmäler du... Har också haft ett bar som blev mobbad i 6 månader utan att någon i skolan märkt något fast jag pratat med den, sen 6 månades efter insåg och ingrepp en av fritids fröknarna som dessutom älskade min dotter och hon ordnade omedelbart ett mötte hos rektorn

• Meland

Hoppas din lilla tjej snart får lugn och ro från dessa fel uppfostrade ungar lycka till

• Meland

MikuAndSaraLi det var ett MYCKET bra förslag faktisk!!!! Jag tänkte aldrig på det själv då min dotter var utsatt... Jag skälv kunde inte höra mycket mer än att bråka med mamman till förövaren eftersom jag själv hade ett dåligt psykisk mående under den tid, men hade detta hänt idag då lovar jag att det/ de skulle önska de aldrig hade träffat på mig och min familj!!

• Meland

Känner igen det där från båda mina döttrar, men det känns som om min minste som blir 8 i morgon( idag) kommer att klara sig bättre genom livet än min stora och hon blir 10, då min 8 åriga flicka känner igen personer som vill henne illa och är ute efter att utnyttja, men min andra dotter är inte alls bra på att bedöma sådant. Känns minst sagt skit för mig som mamma att mina döttrar är så olika...:( men min storas självförtroende blev sämre efter att hon blev mobbad av killen jag nämnde tidigare, samt att hon hela tiden hamnar på " vänner" som utnyttjar henne till lek när de inte har andra. Men just nu känns det som att hon har börjat våga mer och tyvärr började detta mot mig, men hon har börjat vissa även andra att hon är starkare i sig själv, hoppas nu bara att hon inte hamnar i samma situation igen. Sen så hoppas jag för din flicka att det inte är för sent och att hon inte ska hamna där min dotter var/ är.. Men som du beskriver henne så verkar det som om hon inte har tappat hoppet och som att hon ändå ser det goda i varje individ vilket kommer göra att hon utvecklas känslomässig

• Meland

Känner igen det där från båda mina döttrar, men det känns som om min minste som blir 8 i morgon( idag) kommer att klara sig bättre genom livet än min stora och hon blir 10, då min 8 åriga flicka känner igen personer som vill henne illa och är ute efter att utnyttja, men min andra dotter är inte alls bra på att bedöma sådant. Känns minst sagt skit för mig som mamma att mina döttrar är så olika...:( men min storas självförtroende blev sämre efter att hon blev mobbad av killen jag nämnde tidigare, samt att hon hela tiden hamnar på " vänner" som utnyttjar henne till lek när de inte har andra. Men just nu känns det som att hon har börjat våga mer och tyvärr började detta mot mig, men hon har börjat vissa även andra att hon är starkare i sig själv, hoppas nu bara att hon inte hamnar i samma situation igen. Sen så hoppas jag för din flicka att det inte är för sent och att hon inte ska hamna där min dotter var/ är.. Men som du beskriver henne så verkar det som om hon inte har tappat hoppet och som att hon ändå ser det goda i varje individ vilket kommer göra att hon utvecklas känslomässig

• Meland

Vet inte vad jag ska säga mer än att jag är glad för lill tjejens skull att hon slipper den skolan, personalen och barnen och att jag är ledsen för er bådas skull att det behövt gå så långt och att ni behövde bli drabbade av denna upplevelse... Hoppas allt detta inte har tagit allt för mycket stryk mot flickans psyke och att hon ska få ha ett värdigt liv med vänner, kärlek och trygghet under hela sin framtid! Lycka till ts skickar er många styrkekramar och lycka till den "nya" skolan ð???

Svar på tråden min lill tjej e utsatt för mobbing: enligt min mening: