Inlägg från: Heisan |Visa alla inlägg
  • Heisan

min lill tjej e utsatt för mobbing: enligt min mening:

Min dotter råkade ut för en rätt grov sak på fritids, o enligt fritids så var det uppklarat, när jag hämtade min dotter o hon ville berätta vad som hade så sa fröken att det behövde hon väl inte berätta det var ju uppklarat... Jag kan säga som så att så fort som ag fick veta vad som hänt ringde jag de andra barnet föräldrar direkt-o de hade inte heller hört något. Tack vare att vi föräldrar tog tag i detta så lyckades vi få det att funka mellan dessa två o de fick lära sig att hålla sig undan o säga till om de blev irriterade.

Så du måste ju få prata med föräldrarna,o det är klart att du måste få veta vad ungen som gjort en specifik sak heter...Trams är det annars. Hur ska sådana här saker kunna lösas bra om man inte låter alla vuxna parter veta vad som har hänt. Min son betedde sig dåligt i skolan mot två andra. Hur ska jag kunna hjälpa till att lösa tvisten när den pågår om ingen hör av sig till mig-när jag fick veta o tog det med sonen, o barnen han vart på så slutade det. Jag sa till dem att säga till mig om han inte slutade så skulle jag se till att hans slutade. Det ena barnets reaktion var härlig att se. Hon var så glad att någon lyssnade på henne o sa att vi tillsammans ska få stopp på detta. Superhärlig tjej, som min son nu ett par år senare är en bra kompis med..
    ps-det gick bra med det andra barnet också-de gillar inte varandra men de tolerar varandra o beter sig sjysst.
    Mitt motto-som andra familjer ibland fnyser år är:Man behöver inte gilla alla, men man beter sig hyfsat mot alla. 

Ursäktar mig för ev virrighet-har tagit min sömntablett o borde inte ens skriva nu utan sova..  

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
Svar på tråden min lill tjej e utsatt för mobbing: enligt min mening: