• Rådjur

[Kvinna] Mens - äter du onyttigare ?

Detta är alltså en undersökning för att se hur mångas matvanor som ändras vid mens!
    Röstningsalternativen ser ni nedan - och med "skräpmat" menar jag allt onyttigt i matväg!

Personligen blir jag sjuuukt sugen på fet och kolhydratrik mat vid mens Obestämd oftast ger jag efter också ... Jag äter så nyttigt annars att jag inte tycker det gör så mycket om jag äter lite onyttigare när jag har mens. Jag får så jävla ont av mensen också att jag typ tröstäter lite...

Hur brukar era matvanor vara vid mens - äter ni onyttigare eller som vanligt ?
    Rösta nedan        

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden [Kvinna] Mens - äter du onyttigare ?
  • mrsStatham

Jag blir oftast sjukt sugen på onyttiga saker, men jag håller mig.
    Anledningen till det är att jag upptäckt ett mönster, ju mer onyttigt jag äter desto ondare och besvärligare pms och mensvärk får jag.
    Äter jag nyttigt och regelbundet får jag inte alls samma hormonella besvär och värken går över med en ipren. De perioder jag äter riktigt onyttigt hjälper inte ens citodon. 

Bara två saker är oändliga
  • cherrycupecake83

dagen innan mens blir jag sjukt sugen på sötsaker, då blir det oftast något sött även om det inte är lördag. Det går lite i perioder, men som denna senaste gången så var jag konstant sötsugen men stod emot och åt frukt ist.

• Lufsan

Nej, har inte någon förändring i min aptit när jag har mens. 

En dag i sänder.
  • spökplumpen

Jag blir både hungrigare och mer sugen inför mens, en hel vecka innan. Jag äter lchf och ibland är jag rent gråtfärdig för att jag är så sugen på tomma kolhydrater inför mensen, men jag stålsätter mig och äter istället av tillåtna saker. Min PMS har blivit så mycket bättre med lchf, det har faktiskt hänt att mensen några gånger kommit som en överraskning. Men det verkar gå i perioder för vissa månader kan det vara jättetufft.

• BinaBurner

Jag äter sällan godis, men de gånger jag känner för att hälla i mig ett sockerpaket vet jag att det är PMS. Jag blir grinig om jag inte får godis då så jag äter det. Men i övrigt äter jag inte mer onyttigt.

• Pastell

Drygt en vecka innan blir jag skithungrig och sugen på fet mat och salt mat. Suget upphör nån dag innan mensen kommer. Försöker hålla mig nu för tiden då jag håller på att gå ner i vikt, men ibland unnar jag mig.

• mliten

Äter mer och gärna onyttigt också, äter så bra annars så de få dagarna (2 typ) så äter jag vad jag vill

Den enda ändan och har du sett vilket sätt!
  • Rådjur

Intressant att läsa alla olika svar!!

Det verkar va vanligt att sötsuget/skräpmatssuget börjar innan mensen.. Det kan det göra för mig med, men upplever att jag mest får det UNDER mensen. Då tänker jag typ bara "godis.choklad.fett.fett.fett." Tungan ute Åt glass i förrigår, vaniljhjärtan igår och pizza idag ... Skulle inte förvåna mig om jag gått upp 1-2 kg. Suck. 

Konstigt nog så upplever jag faktiskt att fet/kolhydratrik mat lindrar smärtan för mig Obestämd Det är därför jag stoppar i mig en del onyttigheter när jag har som mest ont. Upplever även att jag får VÄRRE pms när jag ätit alldeles för kolhydratfattig mat under månaden..     

• IsadorasMamma

Äter inte onyttigare, men jag äter mer & oftare.

• mrsStatham
    Rådjur skrev 2012-07-27 16:05:01 följande:
    Intressant att läsa alla olika svar!!

Det verkar va vanligt att sötsuget/skräpmatssuget börjar innan mensen.. Det kan det göra för mig med, men upplever att jag mest får det UNDER mensen. Då tänker jag typ bara "godis.choklad.fett.fett.fett." Tungan ute Åt glass i förrigår, vaniljhjärtan igår och pizza idag ... Skulle inte förvåna mig om jag gått upp 1-2 kg. Suck. 

Konstigt nog så upplever jag faktiskt att fet/kolhydratrik mat lindrar smärtan för mig Obestämd Det är därför jag stoppar i mig en del onyttigheter när jag har som mest ont. Upplever även att jag får VÄRRE pms när jag ätit alldeles för kolhydratfattig mat under månaden..     
    Ha gud vad roande!
    Jag är precis tvärtom!! 
    Bara två saker är oändliga
  • Pastell

Jag behöver också de goa feta för mitt humör Det gör susen. Annars får jag ännu värre pms och blir grinigare hehe.

• Kattdamen

Jag blir hungrigare.

En kopp te, tack.
  • LaFontaine

Jag blir betydligt hungrigare dagarna innan mens. Samma dag som jag får mens eller dagen innan kan jag dock inte få ner en bit.

• Pudding

Nej, jag äter inte onyttigare och är inte sugen på andra saker. Däremot blir jag väldigt nedstämd några dagar innan, så det kan väl hända att jag äter mer godis för att trösta mig, har inte tänkt så noga på det. Men det är alltså innan och inte under mens. 

• IsDimma

Jag har tidigare inte varit sån men sen jag slutade med ppiller så är det hopplöst att låta bli, jag som tidigare inte ens var extra sugen inte skräpmat kanske men sött godis.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
Svar på tråden [Kvinna] Mens - äter du onyttigare ?