Någon som haft/har Borrelia?
Snälla någon!! Jag är desperat... Har gått med obehandlad Borrelia i 9 månader!! Hittade aldrig nån fästing på mig så jag räknar från tiden då de första symtomen började. Så jag har kunna haft det längre! Fick bara en 10 dagar kort antibiotika kur med doxyferm. Men mår fortfarande dåligt!! Har så ont i mina händer, det är värst. Men inget som syns utanpå. Sen har jag massa andra symtom också: Illamående Trötthet Yrslig Huvudvärk Vandrande värk i muskler och leder Ryggont Nackont Depprimerad Minnesproblem Och mycket mer!!! Jag har sökt läkare sedan november 2011, men de har skyllt på järnbrist och depression!! Skrev ut antidepp till mig, men inte har det hjälpt mig!!! Jag själv bad om ett Borrelia prov eftersom jag läst själv att det kunde ge samma symtom som jag hade! Men läkaren tyckte det var långsökt men tog ett i alla fall. POSITIVT!! Avslutade min kur 23 maj 2012. Men mår inte alls bra!!!! Sökte läkare igen förra veckan och krävde att de skulle ta mig på allvar! Fick då remiss till neurolog som ska ta ryggmärgsprov. Men det är 90 dagars vårdgarantin som jag inte orkar vänta på... Plus att ett sådant prov kan ta flera veckor att få svar på!! Hur ska jag orka?? Jag gråter ofta nu förtiden. Det syns inte utanpå hur jag mår, men min kropp är helt slut! Jag tog hälsan för given men vill inget hellre än må bra igen!!! Jag önskar ingen denna smärtsamma sjukdom som tär på både kropp och själ. SNÄLLA, finns det någon som varit med om samma sak? Har ni blivit friska från Borrelia? Vilken behandling? Jag har snart ingen ork kvar...