Mobbad pga namn?
Ifall jag (vi) någon gång får en flicka vill jag gärna att hon ska heta Cecilia, men min kille tror att hon kan bli mobbad, och kallad CP pga hennes initialer. Pojkvännens efternamn börjar på P. Vad tror ni?
Ifall jag (vi) någon gång får en flicka vill jag gärna att hon ska heta Cecilia, men min kille tror att hon kan bli mobbad, och kallad CP pga hennes initialer. Pojkvännens efternamn börjar på P. Vad tror ni?
Men det är ju bara töntigt att tänka så. Tycker JAG
min systers klasskompis hade initialerna C.P .. och blev kallad för det ..
Mobbad kan man bli av alla möjliga och omöjliga anledningar. Inte de mest optimala initialerna kanske men risken för att bli mobbad för det är nog lika stor som för nånting annat.
Jag tror inte någon blir mobbad pga sitt namn egentligen. Men vill någon reta en så skjuter de där de kan. Namn, kläder, hårfärg, kroppsform, you name ut.
Hittar ni ett annat namn så hittar en ev framtida mobbare något annat att retas för. Så ta ni det namn ni gillar bäst.
Av just den anledningen så tror jag att det kan bli så.. Har själv en bekant som (fortfarande) kallas CP pga hans namn Christoffer Petersson
Det finns nog en risk för att någon kommer upptäcka hennes initialer och mobba henne för det, ja.
Jag skulle nog inte bli jätteglad om mina föräldrar valde ett namn som gav mig såna initialer, men om ni absolut vill att hon ska heta Cecilia så är det ju upp till er.
Tycker dock att det är riktigt sjukt att ens bry sig om någons initialer och mobba någon för det, men det finns ju alltid idioter.
Kan hon inte ta ditt efternamn då?
Jag blev mobbad. Det hade säkert gått att hitta på rim på mitt namn men det är ingen anledning till varför någon blir mobbad. Vill de mobbas så hittar de något att mobba för om det så ska vara för att den har för vita tänder och blankt hår! Så ta namnet!
Kan hon inte heta cecilia i andra namn?