Ul-när efter pergotime?
Hur många dagar efter sista pergotime tabletten har ni varit tillbaka på kliniken för att "titta på äggen"
Hur många dagar efter sista pergotime tabletten har ni varit tillbaka på kliniken för att "titta på äggen"
Jag var på vul dag 12 i cykeln, dag tre efter sista tabletten. När jag kom dit tyckte min gyn först att jag fått tid för tidigt i cykeln, fast vid titten fanns där mogna äggblåsor och ca två dagar senare fick jag ägglossning så det var nog rätt lagom för min del i alla fall. Har rätt korta menscykler, på runt 23 eller 24 dagar. Tyvärr gav första kuren inget resultat och jag är nu inne på andra, men nu utan vul.
Jag undrar oxå... Ska ta dubbeldos nästa mens och har en bokad resa och är nervös att det ska krocka med vul så jag blir tvungen att vänta en månad till... :(
Samma här, på dag 12. Har äggblåsorna då kommit upp i "rätt storlek" får jag en ägglossnings spruta som gör att äggen släpper ca 40 timmar senare.
Jag har också gjort VUL kring dag 12, ibland tidigare. Men om du reser bort med din man kan ni väl försöka även utan VUL?