• spöke

Vilket av dessa pojknamn som slutar på -in gillar du bäst?

En släkting till tråden www.familjeliv.se/Forum-3-123/m65944586.html som handlar om pojknamn som slutar på -on.

Här har jag listat namn som slutar på -in istället. Också en populär ändelse bland nyfödda gossar (t.ex. Alvin, Albin, Edvin och Melvin). Kanske hittar du några nya favoriter här.

Kommentera gärna vilka du gillar/ogillar.

Spöke

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-27 16:22
    Pojknamn som slutar på -an: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m65945027.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa pojknamn som slutar på -in gillar du bäst?
  • evelinaeee

Röstade på Edvin, men hade rätt svårt att bestämma mig, gillar även dessa:
    Colin
    Devin
    Edin
    Eivin
    Elvin
    Gavin

• elilin

röstade på Melvin, ska nog prinsen i magen få heta :) Men tycker även Alvin är superfint!

• Pudding

Definitivt Martin. Ett otrendigt, rejält och riktigt namn som dessutom funkar även på andra språk. 

• SannaM

Edvin!

Inget fan av namn som Melvin, Kevin, Elvin osv, inte min smak helt enkelt. Men Edvin är rejält, men klingar mjukt och vackert, och låter inte spexigt på något vis. 

• Ankmor

Röstade på Robin bland de som finns med på listan, på god andraplats kommer Benjamin och Martin.

Tomt här just nu...
  • IsDimma

Gillar Benjamin, Colin (som fick min röst), Edin och Martin (som var tät tvåa i den här omröstningen).

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • rebeckan

Alvin, Devin har jag själv på listan

Melvin, Edvin, Odin och Elvin är också fina

Evin är en favorit, som ju liknar Eivin ;)

• DenNamnbitne
    Edvin är det klart snyggaste namnet här. Annars är även Martin, Odin, Levin, Konstantin, Augustin, Albin, Alvin,  Crispin, Elvin, Florentin, Severin och Valentin fina.
Svar på tråden Vilket av dessa pojknamn som slutar på -in gillar du bäst?