• kommande år

Att kalla en bonusförälder för mamma eller pappa, rätt eller fel?

Anonym (Förskolestudent) skrev 2012-07-27 18:32:17 följande:
    Jag lägger absolut inga värderingar om hur barnens familjekonstellationer ser ut, jag är otroligt glad om jag ser att barnen har goda hemförhållanden oavsett om det innefattar den klassisk kärnfamiljen eller om barnet har två pappor och två mammor. För mig är det dock ljusår bort angående bonusfamiljeförhållande då varken jag eller min man har växt upp i den typ av familjeförhållande. Jag försöker skapa mer förståelse för mig själv.

Men TS, du säger att du inte lägger några värderingar i hur familjen ser ut, men det är precis det du gör här och absolut kommer att göra om du frågar och pratar med barnen på detta sättet.

Det finns olika familjesammansättningar överallt, är detta helt främmande för dig? Om det är det tycker jag inte du riktigt verkar passa för yrket tyvärr om du inte kan leva dig in i hur olika familjer ser ut.

Jag kommer också från en kärnfamilj men hade folk runt mig som inte levde på samma sätt.

Försök fråga vänner, grannar vilka du nu tycker passar bra att prata med. Men blanda INTE in barnen i detta. Och som vissa sagt säg aldrig RIKTIG pappa/mamma.        
Svar på tråden Att kalla en bonusförälder för mamma eller pappa, rätt eller fel?