gör om samma sak fast jag visat missnöje (långt)
Har ett förhållande sedan mer än 18 år & ett gemensamt barn.Vi är sambo & förlovade.
1.Sambon ska gå ut med sina jobbarkompisar,jättekul tycker jag & träffar några av dom här hemma innan de åker vidare,av den korta tiden jag träffar dom är mitt intryck trevliga tjejer(sambon är kille)
Barnet är hos släkting för att jag börjar så tidigt på morgonen och går upp vid femtiden, och är man ute mitt i veckan så mår man kanske inte sådär jättebra dagen efter för att ta hand om sitt barn.Ska tillägga att jag jobbade 12-timmarspass också.
Nu till saken: vid halv tre på morgonen vaknar jag av min sambo som sitter på våran altan och pratar med dessa två tjejer.....de skrattar och dunkar med skorna i golvet,en timme senare åker dom.
Jag vill inte framstå som någon bitch utan jag är bara sååååååååå arg.
Istället borde jag ju ha gått ut och sagt vänligt att de skulle åka hem.
När han kom in var jag så förbannad...
Frågade om det var nödvändigt att ta med folk hem då han visste jag skulle upp 1½ timme senare,svaret jag fick va: men förlåt om man vill ha lite kul......
Vaddå kul,räcker det inte med att ha det på krogen,snacka om respektlöst gentemot den andra som bor där....(som jag sa) sen slängde jag igen dörren.
Dagen efter ringer han och ber om ursäkt och han visste inte vad han tänkte med.... näää där spriten går in..
Sen några veckor senare ska de ut IGEN med jobbet.....
Denna ggn stannade han hemma för att jag anser inte att man går på krogen och är funtad till att ta hand om sitt barn dagen efter då jag fortfarande går upp så tidigt... och man vet inte hur onykter man blir.
Sen..... kommer han och säger häromdagen att :ja just det vi ska ju ut med jobbet imorgon......då hade det bara gått två veckor emellan förra gången.
Men de var ju ute för några veckor sedan på jobbet svarade jag,ja men denna ggn är det bara ca 7 som ska med...jaha ok,hur man nu kan komma ihåg att man ska ut men inte att berätta hmmmm.
Jag skojade och sa: ja denna ggn kan du ju ta hem hur många du vill och sitta på altanen jag har ju semester.. skulle jag nog inte ha sagt.
För samma tid som första ggn stannar en bil,med samma personer,som stannar exakt lika länge hemma fast 10 meter längre bort.... vid ett annat litet hus vi har på gården.
Barnet är hemma denna ggn och ska tillägga att vi har en hund som hör när det inte är en av våra bilar som kommer...men jag fick tyst på han.
Förstå att jag var arg som ett biiiiiiiiiiii........ HAN GJORDE SAMMA SAK IGEN.
Nu ska jag skriva exakt vad jag sa till han när han kom in.
Jag: du var bara tvungen att ta med dig samma personer,samma tid fast jag blev besviken förra ggn och berättade för dig hur respektlöst det va,du vet hur hunden reagerar och du vet att.... ligger och sover,
Han: ja men det var ju därför vi satte oss vid andra huset och varför släppte du inte ut..........(hunden)
HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅ,det är väll för fan inte min uppgift...släpp ut hunden själv,skämtar du med mig eller....
Jag: jag söker egen lägenhet för det här tolererar jag faaaan inte,att göra samma sak igen,hoppas det var värt det....åk till deras jävla altan/hus och se hur deras sambo och respektive hade reagerat....
Hur faaaaaaaaan hade ni reagerat ??????????????????
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-29 18:11
Det var bara 1 enda som svarade på min fråga.... ni andra granskade mig istället...& berättade i princip hur puckad jag var,bestämde,svartsjuk o.s.v o.s.v....
Det är som vanligt på detta forum,man svarar inte ens på frågan utan skriver bara en massa annat som man TROR, det är i vårat
förhållande....