Örontrumpeten är öppen?
Hej!
Jag hoppas verkligen att någon känner igen det här och kan hjälpa mig!
Jag har haft ett problem i snart 15 år och har aldrig riktigt fått mer svar än "det är vaxproppar" på vårdcentralen. Nu efter idogt googlande har jag hittat något som kallas för "öppna örontrumpeter", och jag misstänker att jag har detta.
När jag gäspar, sväljer eller andas ut på ett visst sätt så får jag en "ihålig" känsla i öronen. Jag hör mina egna andetag brusa och jag hör min egen röst liksom eka i huvudet. Om jag andas in fort eller håller för näsan och gör en inandning(med näsan tilltäppt) så försvinner känslan. Jag får anta att det är örontrumpeterna som stängs. Jag ska boka tid på vårdcentralen igen nu när jag har hittat det här (och även få en elak vaxpropp utrensad).
Jag har även problem med att det kliar långt inne i öronen, så långt in att jag inte kommer åt med tops utan att slå i trumhinnan (jag försökte en gång i ren desperation, det gjorde förbannat ont...).
Kan någon snälla hjälpa mig? Det är så fruktansvärt jobbigt att gå omkring med varierande dålig hörsel, eko i huvudet och klickanden i öronen :( samt detta jäkla kliande!