Frågor ang. palt!
Hej!
Är så sugen på palt..så jag måste se till att göra det nån dag.
Men nu till det väsentliga...
Finns det nån här som vet om man kan värma upp palt igen om man fryst den& isåfall hur??
Tacksam för svar.
Mvh anna
Hej!
Är så sugen på palt..så jag måste se till att göra det nån dag.
Men nu till det väsentliga...
Finns det nån här som vet om man kan värma upp palt igen om man fryst den& isåfall hur??
Tacksam för svar.
Mvh anna
Någon??
uppstekt palt är ju det enda som är godare än vanlig palt!!!
men det funkar att micra om man vill också!!!
Stekepalt är ju en dröm även om jag föredrar "riktig" palt
du kan även rulla in dem i folie o sedan koka dem igen..=)
Tess S!
om jag ska micra..ska jag då lägga dom i vatten eller går det att micra dom utan?
Trikarn!
Ska jag tina dom innan eller går det bra att koka dem frysta? Blir dom inte "gäggiga" om jag kokar dom igen??
Cinzano!
Stekepalt vet jag inte riktigt är "min grej"..Hmm ska jag bara steka dom som dom är?
Tack för alla snabba svar.
Har ätit palt så många gånger men aldrig vetat vad jag ska göra av det som blivit kvar.
Har testat en gång att koka om dom men då blev dom tyvärr lite gäggiga
Antingen värmer man dem i micron som de är. Blir inte riktigt samma sak men helt okay.
Skall Du steka dem så skär Du upp dem i bitar (kuber lämpligen) och steker dem precis som de är i smör. Serveras med lingon.
jadå... vi tinar sen steker vi palten.....
Okej..ska nog testa att steka dom nästa gång jag gjort palt och det blir över
Fast jag väljer nog att ha smör&sirap till min palt (som vanligt)
Tack allihoppa för alla svar.
Palt går jättebra att koka som vanligt, linda in en och en i alufolie och sedan frysa in. Sen släpper du ner dem, fortfarande frysta, i kokande vatten. Inte tina först, och vattnet ska vara kokande. Tinar gör du däremot om du ska steka dem. Uppstekt palt är ju nästan anledningen till att man kokar palt
Hehe..smaken är väldigt olika angående om man ska koka eller steka märker jag Ska kanske göra palt när jag lagt lillen ikväll (20.30)!! och imorgon får jag väl steka nån och smaka på det också
Tack återigen för alla svar. Ha de gott.
Åhhh, palt!
Det var länge sedan! Jag älskar palt, dagen det kokas och dagen efter när den steks, mmmm.
Hej!
Nu gör jag palt!! Ska mumsa på en innan läggdags
När man tinar upp palt tar man den från frysen och in i kylen tills den är upptinad...då slipper man att den blir geggig och vattnig
Har jobbat med att rulla palt tidigare Mumsa på..
Å uppstekt palt är juh gott det med häll i en skvätt mjölk på slutet som får koka in ...*gott*
Måste bara fråga om du sov gott sen?
mmmmmm va hungrig jag blev av att läsa denna tråd