• Smam

När byter man från babyskydd till större bilbarnstol?

Hej. Jag undrar hur gammal bebisen är, på ett ungefär, när man byter från babyskydd? Hittat en bra stol, som är från 9 kg. Barnet sitter upp i den, aningen bakåtlutad men inte lika bakåtlutad som ett babyskydd. Hur gammal är en bebis på ett ungefär när dom väger 9 kg? Denna stol kan man sedan höja ryggstödet på osv när dom växer. Kan man byta till en sån efter babyskyddet eller måste man ha en stol emellan? Om ni orkar får ni gärna bifoga bilder på bilbarnstolar i ordningsföljd! Tack för svar

• Svar på tråden När byter man från babyskydd till större bilbarnstol?
  • Smam

Denna stol är 9-36 kg. Tänkte om barnen kan sitta upp bra på egen hand när dom väger 9 kg, eftersom det inte är en "skål" dom sitter i med den stol jag hittat.

Såhär ser den ut, antingen har man den såhär, lite bakåtlutad eller så har man ryggstödet rakt upp. Sedan kan man höja nackstödet och sedan, till slut, ta bort allt så är det bara kudden kvar. Tror ni man kan ta denna direkt efter babyskyddet? Vi har ett rätt stort babyskyydd faktiskt, acta graco. Specifik modell vet jag inte.
  • Smam

Jag ska absolut ha bakåtvänd, började bara precis kika runt och tänkte om man måste köpa en större variant av baby skydd som är som en skål eller om man kunde köpa en med rak rygg så att säga. Men tack för länken, den ser jätte bra

• Smam

Dumma mobil å skicka innn jag skrivit klart. Den ser jätte bra ut. Min son är bara sex veckor men växer som tusan så var rädd att han skulle växa ur babyskyddwt tidigt utan att vara stark nog att sitta riktigt. Men den på länken räcker upp till fyra år så liknande sån blir ju jätte bra

Svar på tråden När byter man från babyskydd till större bilbarnstol?