• johmal

Första ägget på 2 år ! Nu ovitrelle, men behöver hjälp !

Hej !

Jag har behandlats med pergotime i 1, 5 år i olika omgångar.

I fredags var vi på VUL och då fanns där en äggblåsa på 17mm. Vi fick då ovitrelle utskrivet som hon sa att vi skulle ta på söndag eftermiddag.

Nu undrar jag vilken tid jag ska ta den och när vi ska sexa för att ha gjort allt som VI kan göra för att det ska lyckas ? 
    Problemet är också att jag ska jobba inatt och börjar 20.15, vi hade ju velat myst ikväll och sedan låta "simmarna ligga kvar " över natten liksom.. (Ursäkta detaljerna, men man blir så nojjig när man inte haft ett ägg på 2 år..) 

• Svar på tråden Första ägget på 2 år ! Nu ovitrelle, men behöver hjälp !
  • Thema

Om du tar ovitrelle kl 20 på söndagen så släpper väl ägget kl 20 på tisdag kväll ungefär

• johmal

Tog sprutan 12.00 idag, har myst och nyss fått en glad gubbe på ÄL-Stickan, hoppas så mycket..

• langtar efter min babis

Min doktor sa till oss att ta sprutan och ha sex 40 timmar efter och sen oxa följande 2 kvällar. Han menar att det tar 40-48 timmar för ägget att "vandra ner" efter man tagit otreville. Lycka till!

• johmal

Tack för hjälpen hörrni! Nu har det gått 36 timmar sedan jag tog sprutan och just nu har jag jätteont i äggstockarna. Myste imorse, igår och i förr-förrgår, måste nog mysa imorgonbitti när jag kommer hem från jobbet också för att vara säker.. Då kan vi väl inte ha missat ÄL ?

• Thema

Eftersom spermierna lever några dagar så kan ni omöjligt missa ägglossningen.

• johmal

Skönt att höra! Då är det bara att vänta och se om det var bra kvalité på grejerna.. :) 8 augusti ska jag testa!

• Pastell

Håller tummarna att ni får ett fint + nu då Spännande!

• johmal

Jag har gjort precis som man INTE ska göra, testat för tidigt.. Fick "gravid" fram till igår, idag stod det "inte gravid" och det har nu gått 7 dagar sen sprutan.. Kört nu då?

Det konstiga är att jag har alla symtom man kan ha, men de kanske man får av sprutan iofs..

• ÖnskaTroHoppas
    johmal skrev 2012-08-05 12:12:41 följande:
    Jag har gjort precis som man INTE ska göra, testat för tidigt.. Fick "gravid" fram till igår, idag stod det "inte gravid" och det har nu gått 7 dagar sen sprutan.. Kört nu då?

Det konstiga är att jag har alla symtom man kan ha, men de kanske man får av sprutan iofs..

Ovitrelle-sprutan kan tyvärr ge graviditetssymptom och "falska" positiva gravtest ända upp till 10 dgr efter du tagit sprutan...

Vänta tills det är dags för mens och ta ett nytt test då.
Svar på tråden Första ägget på 2 år ! Nu ovitrelle, men behöver hjälp !