hjälp mig hitta en lösning
Är separerar. Har två mindre barn som jag har ebdam vårdnad om. Pappan verkar ha lite svårt att veta vad han vill och klarar av. Verkar inte må helt bra. När vi separerade kom vi överens om att han hur vi skulle ha barnen. De bodde mest hos mig men var hos pappan någon gång i veckan. Barnen vill helst bo hos mig. Han har inte alla gånger varit så snäll (mer vill jag inte säga). Hans premisser är dessa: han kan bara ha dem på helgerna. Mac 2 dagar i rad, men det får inte gå mer än 5 dagar mellan att han träffar dem. Barnen: ett barn vill inte sova där alls. Ett VILL men det brukar inte bli så bra, men vill bara sova max 1-2 nätter i sträck hos pappa. Barnen går i skola där jag bor vilket är ca 45 min från pappan med bil. Mina premisser: kan gärna ha barnen jämt naturligtvis men är samtidigt slutkörd då jag inte har nån avlastning. Just nu är jag HELT uppbunden då jag inte kan åka nånstans på helgen eftersom pappan har EN dag VARJE helg. Alltså inte hela dagen, så jag kam bara typ åka och handla men aldrig åka iväg lite längre varken med eller utan barn, dessutom jobbar jag vissa helger. Jag försöker så pappan och barnen får en bra relation men barnen är inte trygga hos honom just nu av olika orsaker så sovandes har varit svårt. Han bor numer med sin tjej och min undringar är att det kanske funkar bättre när han har henne? Eller min tanke är att han har hela helgen, varannan helg men bara dagtid. Då tycker han det blir flr långt mellan. Men måste jag anpassa mitt liv helt efter hans vilja? Kan han bara säga? Jag kan inte si och jag kan inte så?? Skulle en ev dom bli en dag varje helg?? Tycker det är galet att jag mest få vardagar och han kan få precis som han vill. Hur skulle ni föreslå/lösa detta? Ska man tvinga dit barnen och sova?