• Anonym

sjukpenning för timvik

Jag hade just startat på ett ungdomsboende inom ett privat företag. blev överfallen först en gång, då jag var där nattetid själv, sedan tre dagar efter under dagen, då det lyckligtvis fanns annan personal på plats. Jag mådde inte bra efter, kunde inte sova under nätterna och får ångestattacker, gick till läkaren, som sjukskrev mig och fick även komma till terapeut.
    Nu undrar jag om jag kommer att få någon ersättning alls, efter sista överfallet, då cheferna inte tog till någon som helst åtgärd, så sa jag att jag inte kan vara kvar, är helt förstörd efter detta. 
    Har fått sömntabletter för att kunna sova men dagarna är inte fungerande för mig än.
    Så läkaren sjukskrev mig två veckor, och jag skulle endast jobba där tre veckor totalt och var inskriven på många pass, men nu vet jag som sagt inte om jag kommer att få någon ersättning alls.
    Jag studerar vanligtvis under året på 125 % och jobbar på ett annat ställe som timvik under studietiderna.
    Tacksam för hjälp

• Svar på tråden sjukpenning för timvik
  • Försäkringskassan

Hej,

Om du är timanställd och inte är berättigad till sjuklön av din Arbetsgivare ska du kontakta Försäkringskassan och göra en sjukanmälan.
    Om man hade inplanerade arbetspass så kan det vara så att Arbetsgivaren betalar sjuklön så du bör kontakta dom för att  höra om dom kommer att ge dig sjuklön för dina inplanerade arbetspass.
    Du är välkommen att ringa oss på kundcenter 0771-524 524  om du har ytterligare frågor i ditt ärende.

Med Vänlig Hälsning/André Handläggare 

Svar på tråden sjukpenning för timvik