• Anonym (Undrande)

Hittat borttappade rikskuponger, kan jag använda dom?

Hej!
    Igår när jag var på toabesök på Mc Donalds hittade jag ett borttappat häfte med rikskuponger på golvet. De är fortfarande giltiga enligt datumstämpel, och det fanns tre kuponger kvar med ett värde på sammanlagt 160 kr.

Är det ok för mig att använda dessa? Det är väl knappast lönt att lämna in dom eftersom dom inte är personliga?
    Eller går dom att spåra till ägaren? Någon som vet?     

• Svar på tråden Hittat borttappade rikskuponger, kan jag använda dom?
  • Frontline

Klart du kan använda dom det skulle jag göra...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Undrande)

Ville mest höra mig för eftersom det alltid känns lite skumt att ta något som någon annan tappat...men å andra sidan så hittar dom väl ändå aldrig sin ägare.

Dom är numrerade med ett serienummer, mest så ingen har anmält det som borttappat och så hamnar jag på någon kamera när jag handlar för dom och åker dit.... Målar jag f-n på väggen nu? Skrattande

• Anonym (använd)

nä, du kommer inte åka dit på det. använd dem du! man får ge såna vidare, de är inte personliga. Glad

• Anchorage

Jag skulle gå tillbaka till Mc Donalds och lämna dom i kassan, maten skulle inte smaka gott att betala maten med dom. Den som har betalt dyrt för matkupongerna vill säkert gärna ha tillbaka dom.

• Anonym (Undrande)

Men går dom att spåra till ägaren då?
    Den som har blivit av med kupongerna kommer kanske ändå aldrig att fråga efter dom i kassan?

Jag undrar mest ifall jag kan bli påkommen ifall jag använder dom, alternativt fastna på någon kamera och bli anmäld?   

• Fabella

Det är bara att använda.

• Anchorage
    Anonym (Undrande) skrev 2012-07-29 19:20:18 följande:
    Men går dom att spåra till ägaren då?
    Den som har blivit av med kupongerna kommer kanske ändå aldrig att fråga efter dom i kassan?

Jag undrar mest ifall jag kan bli påkommen ifall jag använder dom, alternativt fastna på någon kamera och bli anmäld?   
    Det är ingen fara, dom är inte personliga och går inte att spåra och du kan inte bli påkommen. Oroa dig inte.

Ägaren kanske vet med sig att h*n tappat dom just där, och går tillbaka med förhoppningen att någon lämnat in dom. 

• Anonym (använd)

äh, för 160 kr skulle inte jag göra mig besväret att gå tillbaka och fråga... jag skulle använda dem om jag var ts. om det handlade om mer pengar så skulle det vara lite annorlunda.

• Anonym (använd)
    Anonym (använd) skrev 2012-07-29 20:32:19 följande:
    äh, för 160 kr skulle inte jag göra mig besväret att gå tillbaka och fråga... jag skulle använda dem om jag var ts. om det handlade om mer pengar så skulle det vara lite annorlunda.

jag menar, det händer ju att man hittar en hundring ute ibland, en femtiolapp osv. inte sitter man väl kvar och väntar med pengen då heller? Foten i munnen
  • Anonym

Klart du ska använda dem!
    Jag hittade själv en rikskupong ute, köpte mig en god kebabtallrik till lunch dagen efter. Cool 

• Frontline
    Anchorage skrev 2012-07-29 18:16:17 följande:
    Jag skulle gå tillbaka till Mc Donalds och lämna dom i kassan, maten skulle inte smaka gott att betala maten med dom. Den som har betalt dyrt för matkupongerna vill säkert gärna ha tillbaka dom.
    Maten skulle smaka precis som vanligt, inte fasen blir maten oätlig bara för att man betalar med upphittade rikskuponger precis...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym
    Frontline skrev 2012-07-30 00:01:02 följande:
    Maten skulle smaka precis som vanligt, inte fasen blir maten oätlig bara för att man betalar med upphittade rikskuponger precis...
    Det beror nog på hur präktig man är som person.
  • Anchorage
    Anonym skrev 2012-07-30 00:12:04 följande:
    Det beror nog på hur präktig man är som person.

Håller med.
Svar på tråden Hittat borttappade rikskuponger, kan jag använda dom?