Inlägg från: LunaLunatic |Visa alla inlägg
  • LunaLunatic

Vem har störst rätt till sittplatsen på tåget?

fluff95 skrev 2012-07-29 22:33:36 följande:
    med tanke på att den unge mannen har platsbiljett har han rättigheten till platsen, men hade jag varit honom hade jag sagt ungefär: ursäkta jag har bokat denna plats, vart ska du? och då svarar ju kvinnan antagligen på det och då skulle jag nog säga: du kan få ha den tills du ska av. Hoppas på att man kan förhandla med kvinnan alltså :)
    Hur är det att förhandla? Skulle hon svarat att hon ville ha den längre än sin resa eller?
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LunaLunatic

Ni tycks missa att TS satt kvar av omtanke gentemot den rörelsehindrade damen bredvid sig. 

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • LunaLunatic
    Dominant skrev 2013-03-17 22:15:19 följande:
    Tänk er följande scenario. Du har ett hus som du köpt, under tiden du har varit på semester så flyttar en fattig hemlös familj in i ditt hus. Du kommer tillbaka efter semester och upptäcker dem där.

Vem har mest rätt till huset?
    Den fattiga familjen givetvis, deras behov är ju störst Solig
Svar på tråden Vem har störst rätt till sittplatsen på tåget?