• lillensmamma

Resa med 1 åring

Nu är det dags, en resa till Grekland är beställd och jag vill gärna ta emot alla tips ni vill ge om hur man ska få resan att bli så smidig och så rolig som möjligt. :)

Även vilken sulky som rekommenderas =)

Tack i förväg.

carpe diem
  • Svar på tråden Resa med 1 åring
  • Krans

Åh vad roligt! Vi reste till Turkiet med våran 1åring och det gick hur bra som helst! Sulky hyrde vi av hotellet så den, säng och matstol stod på vårt rum och väntade. Väldigt smidigt. Flygresan gick bra det var ju såklart mycket nya intryck för lilltjejen så hon höll sig ovanligt lugn och dräglig ;) hade bullat upp med diverse mutor, majskrokar, kex och russinpaket.

• Duckan

Vi har kört en Maclaren Ryder, mycket nöjda. Vännerna har Chicco Lite way, nöjda med den.

• Alexi

Vi var på mallorca med bebis och vårt tips är att skippa sulkyn och ta med en riktig vagn, bekvämare för barnet och skönare att köra.

• niky40

Majskrokar och Chicco liteway

• mia maria

Snacks såsom majskrokar, russin osv är alltid bra, både under flygresan o när man äter på restauarnger sen, så att barnet har att plocka med.

Mycket ombyten (eller lite tvättmedel så att man kan tvätta kläderna själv) - äter barnet mkt glass o.dyl. under semestern så har det en tendens att kladda ner mkt

Ombyte i handbagaget utifall en "olycka" händer under resan - jag brukar ta med ombyte till mig själv också, då en bekant till mig blev nerspydd av sin lille son under flygresan..!

Badsandaler är bra, så att barnet ej halkar vid poolen eller bränner sig på sanden.

En nappflaska eller pipmugg är bra att ha med så att man alltis kan ha vatten med till barnet.

Jag har en Carena Lieback Lux eller vad den heter; sulky med liggläge o suflett - den har funkat jättebra för oss o sonen har kunnat sova även när vi har varit på stranden eller ute o ätit!

• Lisa RMB

Härligt med Grekland...
    Du skriver inte med vilket resebolag du åker, men reser du med charterbolag så kan du ju även oftast förboka resevagn och andra barntillbehör så som resesäng mm.
    Vi har dock valt att släpa med en egen liten billig resevagn (bara viktigt med fullt, eller nästan fullt liggläge samt ett bra solskydd).
    Jag tycker inte att pris och kvalitet har en koppling här, för den vi hade var verkligen inte dyr men har klarat alla möjliga vansinniga upptåg...

Tipsar om några guider som innehåller mycket bra information för den som reser med barn under två år.
    Flyga med barn - guide
    Resa med spädbarn
    Packlista solsemester (för små barn)

Trevlig resa!

Svar på tråden Resa med 1 åring