Inlägg från: Anonym (Japp!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Japp!)

Bi - Att gilla tjejer för en sak och killar för en annan

Jag är nog likadan. Är emotionellt totalt hetero men tänder sexuellt även på tjejer. Som ex skulle jag kunna ha sex med min mans kompis fru fast att jag inte gillar henne vidare som person. Hon har skitsnygga tuttar och jag skulle gärna sätta henne på plats Med det inte sagt att jag inte skulle tycka om att ha sex med en tjej som både var snygg och som jag gillar som person. Men det har långt ifrån samma betydelse som med en man.

• Anonym (Japp!)
    Anonym (kille 22år) skrev 2012-07-30 18:05:34 följande:
    Skönt att höra, det är sällan man hör om något annat än generaliseringar av homo, bi och heterosexualitet och rent generellt tar man ju förgivet att man då attraheras både emotionellt och sexuellt. Vilket jag känner att jag inte gör och det är skönt att någon kan känna likadant, för inom bögvärlden som jag en gång jag trodde jag tillhörde var det väldigt konstigt att jag inte ansåg mig vara homo, jag attraherades ju av killar. Och inom den heterosexuella världen känns det knappast okej att attraheras av killar utan att vara gay. Och som sagt, är man bi borde man ju attraheras både emotionellt och sexuellt. Men en fråga till dig, definierar du dig som hetero eller bisexuell?

Jag tycker inte man behöver definiera sig alls faktiskt, jag är jag liksom. Men jag är ju mer bi än totalsuperhetero även om jag inte behöver tjejsex och sällan tänker på det. För att göra det enkelt så skulle jag säga att jag är hetero men tänder på tjejer. Det ÄR en definitionsfråga, alla tänker olika angående vad som är vad och därför känns det meningslöst. Enklast är väl att säga "jag blir kär i män men tänder ävenpå kvinnor". Det verkar dock vara så att inom vissa homo-kretsar så gillar man inte när folk slänger sig med att de är bi, blev kallad hobbyflata en gång av några lesbiska tjejer som en gammal kompis kände. Jag tror att det kan vara så att det kan vara lite känsligt för en ex lesbisk tjej att träffa en som säger sig vara bi för att bi-tjejen vill bara ligga och hör då inte riktigt hemma bland resten av gayvärlden. Så uppfattade jag deras sätt att se på det. Alla är ju naturligtvis inte så men just för att begreppet bi är svårare att definiera för en utomstående så känns det liksom lite oklart. Även minoriteter vill placera folk i fack. Så jag tycker inte du behöver fundera så mycket på definitionen, din definition är inte den andre lik. Om du ex är med på en sida där du vill träffa killar för sex så kan du ju bara skriva att du endast gillar killar för sex så den nyfikenheten stillas på en gång och du slipper bli ifrågasatt. Varför man nu skulle bry sig om det bara är knull man är ute efter
  • Anonym (Japp!)
    Anonym (kille 22år) skrev 2012-07-31 13:34:37 följande:
    Det är väl det som är problemet, att många vill att man ska placeras i fack, kanske mest för att förenkla för andra, dvs. "jaha, han är en sån" Men visst jag är jag, det har jag accepterat länge, men hur få andra att förstå det har varit problemet, för är man bi SKA man ju attraheras emotionellt och sexuellt av båda kön, så är normen... men som du skriver, "jag blir bara kär i kvinnor men kan ibland attraheras av en man" är kanske ett enkelt sätt att säga det på, om man nu blir tvungen. men det är ju tråkigt att bli kallad hobbyflata/hobbybög, men frågan är om man måste tillhöra gayvärlden? Det finns ju faktiskt de som anser sig vara gay men INTE vill tillhöra gayvärlden. Då definierar jag mig som hetero, men i min definition ingår att ibland bli attraherad av män =)  

Tycker det låter utmärkt. Och nej, man behöver inte alls tillhöra den typiska gayvärlden. Alla bögar springer inte på Pride eller går bara på bögklubbar. Du vill ju ändå bara knulla så vem bryr sig om vad andra har för uppfattning, så länge den du vill ha sex med vet att det bara är just sex. Behöver ju inte vara nån skillnad från ett heteroknull liksom.
Svar på tråden Bi - Att gilla tjejer för en sak och killar för en annan