• Jenna03

    Förskolepersonalen dödar djur!

    Min son kom just å sa att fröknarna på förskolan brukar döda getingar o flugor som kommer in. Ändå är det en förskola med miljöinriktning. Tycker ni att sådant beteende är ok? Borde inte förskolepersonalen försöka få ut krypen levande? Ni som är pedagoger: hur gör ni med kryp som kommer in? Har ni flugsmällare på er förskola?


  • Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!
  • listo

    Hur tänker du att just miljöinriktningen borde innebära att de inte ska döda flugor och getingar?

  • viseversa

    Kanske för att getingarna nu på sen sommaren blir ganska aggressiva och kan sticka ett barn eller personal. Och för att det kan finnas personer som är väldigt allergiska mot geting stick. Flugor som sitter i BAJS och som dessutom är jävligt svåra att fånga och få ut levande vill man inte ha på sin mat heller. 

  • Khaleesi

    Ja, jag tycker att sådant beteende är lovvärt. Man kan värna om insekter som är ute i det fria, men flugor, mygg, bromsar och getingar inomhus ska bara dö.

    Miljöinriktning är inte samma sak som harcorehinduism.


    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • La Lola

    Men himmel o pannkaka..... Förvånad

    Är det bättre att ungarna riskerar att bli stuckna och att flugorna promenerar i deras käk?


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Vinterankan

    Håller med ovanstående. De som är allra mest naturnära av de jag känner är de som har allra minst problem med dödande av djur då de växt upp på bondgårdar och är vana vid att djur slaktas. Getingar är ju också Sveriges farligaste djur och bör kanske inte surra runt på em förskola.

  • Lavish

    Ånej, nu blir alla barnen mördande psykopater med ingen respekt för liv överhuvudtaget.

  • Jenna03

    Ingen förskolepersonal här som kan säga hur de gör? Jag menar ju inte att barnen inte ska skyddas, men oftast går det ju att vifta ut i alla fall getingar.

Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!