• Kaupa Jaur

Vad skulle du göra om du fick vara osynlig för en dag?

Ja, som rubriken lyder. Om du blev förvandlad till att vara osynlif för en dag utan biverkningar eller att någon visste, vad skulle du göra? Kan vara precis vadsomhelst. Själv  skulle jag uppsöka en offentlig dusch (är kvinna) och stirra på män inne på killarnas. Hänga i herrbastun och lyssna på man to man-talk.

Annat jag skulle göra: vara med mina fiender när de snackar skit om mig, bara för att höra vad de säger. Dra ner brallorna på någon som står på scen, gärna en dryg kändis. Mycket mycket mer....

Men - vad skulle du göra om du var osynlig för en dag?

• Svar på tråden Vad skulle du göra om du fick vara osynlig för en dag?
  • Border
    Kaupa Jaur skrev 2012-07-30 09:30:00 följande:
    Ja, som rubriken lyder. Om du blev förvandlad till att vara osynlif för en dag utan biverkningar eller att någon visste, vad skulle du göra? Kan vara precis vadsomhelst. Själv  skulle jag uppsöka en offentlig dusch (är kvinna) och stirra på män inne på killarnas. Hänga i herrbastun och lyssna på man to man-talk.

Annat jag skulle göra: vara med mina fiender när de snackar skit om mig, bara för att höra vad de säger. Dra ner brallorna på någon som står på scen, gärna en dryg kändis. Mycket mycket mer....

Men - vad skulle du göra om du var osynlig för en dag?

Jag ska ta mig en riktig funderare och återkomma
  • Khaleesi

Jätteknepigt. Herrbastun fick jag vara i tillsammans med pappa när jag var liten, och nakna karlar vet jag hur de ser ut, så jag skulle nog inte smita in där.

Kan andra höra mig och känna mig? Kan jag ta mig in genom låsta dörrar?

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Kaupa Jaur
    Khaleesi skrev 2012-07-30 09:32:34 följande:
    Jätteknepigt. Herrbastun fick jag vara i tillsammans med pappa när jag var liten, och nakna karlar vet jag hur de ser ut, så jag skulle nog inte smita in där.

Kan andra höra mig och känna mig? Kan jag ta mig in genom låsta dörrar?
    Japp, du är luft så andra märker dig inte ens om de går in i dig. Du kan smita in precis överallt!
  • listo

Jag skulle smyga runt hos massor av folk (som jag känner och inte känner) för att betrakta deras förhållanden bakom stängda dörrar.
    Jag funderar mycket på hur folk är, beter sig och framställer sina förhållanden vs. hur de och deras förhållanden verkligen ÄR, och jag kommer ofta på mig själv med att tänka (om folk jag träffar och pratar med i olika sammanhang) att jag för en stund skulle vilja vara en fluga på väggen hemma hos dem för att höra hur de pratar med varandra och hur de är mot varandra i vardagen.

Jag har faktiskt tänkt TS tanke förut, att det är detta jag skulle göra om jag kunde göra mig osynlig

• Khaleesi
    Kaupa Jaur skrev 2012-07-30 09:35:41 följande:
    Japp, du är luft så andra märker dig inte ens om de går in i dig. Du kan smita in precis överallt!
    Då kan jag med andra ord varken dra ner brallorna på någon (vilket ändå inte ligger för mig) eller spöka för någon mitt i natten (vilket jag nog snarare hade valt för att jävlas med någon jag tyckte riktigt illa om).

Men så bra.

Jag skulle smyga mig in i någon frimurarlokal. Jag är väldigt nyfiken på att se hur de har det i sina möteslokaler och på sina möten.
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Queenie70

Jag skulle lägga vantarna på massa stålar, där det inte drabbar nån fattig givetvis. Ja, så hemsk är jag. Om jag fick lite tid över från mitt robbande skulle jag smyga in hos kollegor och se hur de var på hemmaplan.

• Meland

Om jag skulle kunna bli osynlig en dag vid näste riksdagsval då hade jag flugit ronder hos politikerna och lyssnat på deras planer samt listat ut vad det partiet jag aldrig hade röstat på har för planer och sedan fört vidare denna infon till det parti jag vill rösta på för att de ska vara bereda på det och planera ut något... Ok jag ser själv att detta blev lite rörigt men hoppas någon förstår ändå annat jag skulle gjort är att gå runt i mina barns skola och se hur barn beter sig mot varandra och hur personal reagerar på detta

• Anonym

Det är en av mina stora drömmar faktiskt. Jag skulle flyga omkring till så många ställen som möjligt och tjuvlyssna! 

• Kaupa Jaur
    Queenie70 skrev 2012-07-30 10:02:15 följande:
    Jag skulle lägga vantarna på massa stålar, där det inte drabbar nån fattig givetvis. Ja, så hemsk är jag. Om jag fick lite tid över från mitt robbande skulle jag smyga in hos kollegor och se hur de var på hemmaplan.
    Åh, det skulle jag också göra! Nalla från rikingar - ja, tack!
  • Kaffekopp
    Queenie70 skrev 2012-07-30 10:02:15 följande:
    Pengar ja... Det hade jag garanterat sett till att göra=)

• principessan

Skulle va på jobbet och höra vad som sägs bakom de stängda dörrarna... Och hem till en gammal vän som sa upp kontakten och flyttade. Undrar vad som pågår hos henne tror inte hon mår bra. Så kunde man hjälpa till när man blev synlig igen lite diskret...

• Kara85

Jag skulle hem till många av dem jag känner och lyssna på vad de säger när de tror att ingen hör Drömmer

Pengar skulle jag inte ta, nej bara tjuvlyssna hehehe

• FuckGoggleAskMe

Forutom det langa besoket i herrbastun, skulle jag hanga i klassrummet och pa fritids for att verkligen se vad som hander runt min son. Dessutom skulle jag stalka en karl som jag misstanker ar pedofil.

• Absens

Som folk ovanför redan har svarat; smyga in hos folk jag känner och inte känner och se hur de beter sig när de är hemma. Stjäla som satan, från stora kedjor då såklart och inte privatpersoner. Helst hade jag nog suttit hemma hos gamla förälskelser som dumpat mig och bara tittat.

Svar på tråden Vad skulle du göra om du fick vara osynlig för en dag?