• Anonym (Ont)
    Äldre 30 Jul 17:04
    83662 visningar
    16 svar
    16
    83662

    Hemsk smärta från örat ner i käken

    Jag har sedan i lördags haft ont i mitt vänstra öra som sprider sig ner i käken, jag menar hemskt ont nu alltså. Jag kan inte prata riktigt, jag kan inte äta för jag kan inte gapa nå stort alls för då gör det 1000 gånger ondare. Örat känns lite uppsvällt men inte mycket. Sova går inte heller nå bra då jag får ännu ondare då jag ligger ner och då jag sover på vänster sida så kan jag inte heller ligga på vänster sida för då gråter jag av denna hemska smärta.

    Någon som kan tänkas veta vad detta kan vara? Om något går att göra utan att kontakta läkare? 

  • Svar på tråden Hemsk smärta från örat ner i käken
  • Anonym (Ont) Trådstartaren
    Äldre 30 Jul 17:44
    #7

    Ser att några har sagt att det kan vara visdomstanden. Vilket det inte är då dom är utdragna. Ringde 1177 och fick en tid på jourcentralen, så är på väg dit nu.

  • Anonym (Ont) Trådstartaren
    Äldre 30 Jul 18:29
    #9

    Domen blev kraftig hörselgångsinflamation och hon förstod inte varför jag inte kommit in tidigare då det gör så hemskt ont och att det var så pass kraftigt som det är. Hög smärttröskel antar jag.

  • Anonym (Ont) Trådstartaren
    Äldre 30 Jul 19:02
    #12
    magelita80 skrev 2012-07-30 18:34:26 följande:
    Sorry såg inte att du redan fått en diagnos
    Ingen fara. Lätt att missa =) 

    Fick också veta av min mor att min syster har åkt på samma sak + halsfluss. Samt att min bror hade samma problem när han var yngre, runt tonåren. Något som verkar ligga i släkten.

    Detta kom nog från badet som jag gjorde i lördags eftemidddag i en liten sjö. Blir till att införskaffa något att stoppa i örona när bad och dusch sker. Men vad? Några förslag och vart det finns? 
Svar på tråden Hemsk smärta från örat ner i käken