Singoallaa skrev 2013-01-16 14:22:15 följande:
Du ska applicera krämen där din hud är som tunnast. Halsen, nacken, armvecken, knävecken osv. Du ska inte smörja på samma ställe två ggr i rad, utan variera smörjnings ställena, detta för att inte hudden ska bli "mättad" och tar då inte upp krämen maximalt! Du ska sluta smörja dig någon dag innan din mens eftersom man då inte har progesteron i kroppen. Jag har också läst att man inte heller ska smörja på äl dagen som någon gjort utan några dagar efter ÄL för att inte störa den eftersom man inte då heller har progesteron i kroppen. Det stod att man ska börja smörja på dag 16, om man har 28 dagar i sin cykel, men det kanske varierar efter ens cykel. Har man som jag 26 dagar så börjar jag smörja på dag 14. Hoppasdu hängde med där! Lycka till!
 Jaha jag har en cykel på 33 dagar då ska jag väll börja runt dag 19 eller? Sen har jag en annan fråga kanske du kan hjälpa mig med. Är det en liten klick man ska ta i handen och den ska man finfördela på dem ställe som du nämnde. Kunde man smörja även magen eller? Har du använt dena kräm? Hur har du smörjt dig? Att ena dagen kanske du har gjort så och dena andra si.. Hoppas du förstår vad jag menar.. Blev lite mycket frågor.. Har aldrig använt dena kräm innan vill gärna inte göra fel... Tack för ditt svar