• Liljekonvaljen

Vad tycker ni om namnet Noah?

Vi tar en omröstning med pojknamn också... I dagsläge är Noah det enda pojknamnet jag kommer på till tredje barnet. Men helt säker är jag ändå inte...

Vad tycker ni?

Har ni förslag på andra fina namn? Inte för ovanliga och konstiga utan ganska vanliga men ändå fina.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Noah?
  • Friedegard
    sweasmamma skrev 2012-07-30 21:32:21 följande:
    va heter dina barn då =)
    Svante och Kajsa
  • Liljekonvaljen
    Friedegard skrev 2012-07-30 21:08:10 följande:
    Jag tycker inte om det, alla mina fördomsklockor ringer i huvudet när jag hör Noah, men å andra sidan så tycker väl folk att jag har valt skitfula namn till mina barn. 

Vad är det för fördomar då? Jag tar inte illa upp, är bara nyfiken

Tack alla ni som säger era åsikter - fortsätt med det!
  • Ståaldrigstill

Som mamma till en Noa blir jag ju lite nyfiken på de där fördomarna:). Tycker det är ett fint namn såklart! Och jag är nöjd att vi valde bort h på slutet.

• Liljekonvaljen

Jag undrar varför h:et stör?

Som sagt, tar inte illa upp men är nyfiken Vi har ganska kort efternamn så för oss tycker jag det ser bättre ut med en bokstav till, därför kommer vi nog att ha med h ifall vi väljer namnet.

• Casablanca

Jättefint om det stavas Noa.

Helt okej om det stavas Noah, fast på gränsen till fult.

♥ Känner du igen mig? Snälla avslöja mig inte! ♥
  • Khaleesi
    Liljekonvaljen skrev 2012-07-31 12:00:19 följande:
    Jag undrar varför h:et stör?

Som sagt, tar inte illa upp men är nyfiken Vi har ganska kort efternamn så för oss tycker jag det ser bättre ut med en bokstav till, därför kommer vi nog att ha med h ifall vi väljer namnet.
    H i slutet på namn stör för att de inte tillför något annat än föräldrarnas önskan att det ska se lite häftigt och coolt ut, vilket i sig får exakt motsatt effekt. Som leopardmönstrade fodralklänningar på överviktiga 53-åringar.
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Casablanca
    Khaleesi skrev 2012-07-31 12:02:07 följande:
    H i slutet på namn stör för att de inte tillför något annat än föräldrarnas önskan att det ska se lite häftigt och coolt ut, vilket i sig får exakt motsatt effekt. Som leopardmönstrade fodralklänningar på överviktiga 53-åringar.
    ♥ Känner du igen mig? Snälla avslöja mig inte! ♥
  • MoaElis

Jag tycker det är jättefint!

• Liljekonvaljen
    Khaleesi skrev 2012-07-31 12:02:07 följande:
    Men gäller samma sak som andra överflödiga bokstäver i andra namn då också, ex. E i Ellie, H i Jonathan, O i Noomi, E i Isabelle, H i Thea, E i Sofie osv osv.... ?
  • Khaleesi
    Liljekonvaljen skrev 2012-07-31 12:09:35 följande:
    Men gäller samma sak som andra överflödiga bokstäver i andra namn då också, ex. E i Ellie, H i Jonathan, O i Noomi, E i Isabelle, H i Thea, E i Sofie osv osv.... ?
    Ja många, men inte alla.
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Noah?