Inlägg från: Babyimafake |Visa alla inlägg
  • Babyimafake

Bobby

Är det sant?! Kommer ihåg det där fallet och det var ju inte alls längesedan! Är det 7-8 år sedan? Och stackars Bobby, jag följde fallet som tonåring, var i närheten av där jag bor och Bobby var även inte så många år yngre än mig! Sådana borde spärras bra mycket längre!

Var hittade du den infon? Någon länk? VILL GÄRNA LÄSA MER om frisläppningen och domen!

• Babyimafake

Ja, jag bor också i närheten Småland.. Kommer ihåg när rättegången skulle hållas i Eksjö, min mormor jobbade där och jag gjorde en praktik på hennes arbetsplats den veckan..

• Babyimafake

Fast nu är det ju inte Guantanamo rättegångar eller fängelser vi snackar om. Livstid i Sverige är lixom ingenting, 18 år eller nått skulle jag gissa på, men de flesta kommer ut pga benådning eller diverse saker efter kanske bara 10 år. Och räkna då in att de under dessa 10 år haft permissioner och aktiviteter. Nej jag är starkt för dödstraff. Det är betydligt få som blir dömda oskyldiga och där handlar det oftast om pengar, politik, inflytande eller korroption. I Sverige tror jag oerhört få hade blivit dömda oskyldiga eftersom det antagligen inte hade funkat så här.

Svar på tråden Bobby