• Anonym

Bobby

Vilket var i England? Bobby? Bobby bodde i Småland.
    Mamman och styvpappan fick tio år var(obegripligt då han var den drivande samt att mamman var undergiven, obs som jag har förstått saken)
    Det har gått sex år och hon har väl skött sig samt att man dragit av häktningstiden etc.

• Anonym
    ElinaNikki skrev 2012-07-31 16:06:05 följande:
    Skött sej???? Vafan menar du med ett sådant uttalande!!!!!!! Hon kan sköta sej resten av livet på vatten och bröd i en kall grotta tycker jag!!
    "Vafan" jag menar? Jo, jag försöker spekulera i varför hon får komma ut tidigare och det lär nog inte bero på att hon har stuckit ner någon i duschen.
    Jag tycker personligen att hon skulle sitta inne i femtio år men det hör inte hit, jag stiftar inte lagar.
    I fortsättningen kanske du kunde lugna ner dig en aning.
  • Anonym
    gretas skrev 2012-07-31 23:40:02 följande:
    Uch, skulle gärna se att man inför iaf riktigt livstidsstraff som i USA , även dödsstraff Jag bor på orten där det skedde ( malmbäck)
    det finns riktigt livstidsstraff i sverige men de dömdes inte till livstid.
  • Anonym
    Babyimafake skrev 2012-08-02 11:08:55 följande:
    Fast nu är det ju inte Guantanamo rättegångar eller fängelser vi snackar om. Livstid i Sverige är lixom ingenting, 18 år eller nått skulle jag gissa på, men de flesta kommer ut pga benådning eller diverse saker efter kanske bara 10 år. Och räkna då in att de under dessa 10 år haft permissioner och aktiviteter. Nej jag är starkt för dödstraff. Det är betydligt få som blir dömda oskyldiga och där handlar det oftast om pengar, politik, inflytande eller korroption. I Sverige tror jag oerhört få hade blivit dömda oskyldiga eftersom det antagligen inte hade funkat så här.

Det där stämmer inte får man livstid sitter man inne minst 18 år och det finns ingen övre gräns.
Svar på tråden Bobby