Jag vet inte om jag kvalar in på riktigt smal längre, men jag var det när jag var yngre och jag är fortfarande smal. När jag var yngre var jag mycket smal men inte särskilt tränad, nu är jag mycket mer tränad så min kropp är och ser mer hälsosam ut. Väger 54-55 kg och är 166 cm lång, är 36 år gammal, BMI blir väl 19-20. När jag var yngre vägde jag oftatst mellan 50-53 kg och då var BMI bara 18-19.
Har ganska lätt för att gå ned i vikt, om jag blir stressad så får jag svårt att äta och kan gå ned några kg av bara farten, likadant om jag blir magsjuk, då kan jag gå ned flera kg på ett par magsjukedagar.
Jag äter all sorts mat men har aldrig gillat fet mat med såser och liknande. En vanlig dag kan se ut ungefär såhär:
Frukost: 1-2 riktigt grova smörgåsar med mager ost eller skinka (inget smör), en kopp te eller kaffe.
Lunch: lagad mat tex pasta, potatis eller ris med kyckling, kött, fisk, lite sås, mycket grönsaker. Vatten.
Eftermiddag: frukt, ibland knäckesmörgås med ost eller skinka (inget smör) om det är långt till middagen.
Middag: lagad mat igen, ibland lite lättare som soppa, smörgås med kokt ägg eller omelett, grönsaker till och vatten.
Kväll: ibland en kopp te utan något till.
Portionerna är rätt normala, jag äter nog varken mer eller mindre än de flesta om jag tex äter tillsammans med folk på jobbet. Jag slutar äta innan jag är proppmätt för jag gillar inte den känslan.
Jag försöker äta lite grann som en diabetiker, märker att jag mår bäst så eftersom jag kan få blodsockersvängningar annars. Jag äter alltid grovt fiberrikt bröd, magra pålägg, aldrig söta drycker, yoghurtar eller flingor, i så fall musli eller naturella varianter. Mycket grönsaker, lagom med frukt, och helst då äpplen eller citrus, inte banan.
Äter godis, snacks, fika och liknande ibland, men det kan gå flera veckor utan någonting eller så kan jag ta en liten chokladbit eller kaka varje dag under flera dagar, men inte några större mängder.
Löptränar 2-4 ggr per vecka och styrketränar 1-2 ggr per vecka.