• karlon

Har ni bestämmt er?

Är bara i vecka 13 snart 14 och tänker redan på en massa namn, ändrar mig från vecka till vecka.

Undrar hur många som bestämmer sig direkt och håller kvar vid samma namn hela graviditeten? Det verkar vara många som ändrar sig när de ser barnet också. Man kanske ska lägga ner det där med namn och vänta tills ungen kommer ut?

• Svar på tråden Har ni bestämmt er?
  • Helene33

När jag fick min son hade jag bestämt namnet på honom. Men när jag fick min dotter hade vi 3 flicknamn och 3 pojknamn men det blev inget av dom namnen när hon föddes.

• Mystra

Vi har bestämt oss för ett tjej och ett killnamn. Hoppas de håller i sig även när bebisen har kommit ut.

• missteddy

vi har bara besämt tjejnamnet så vi får hoppas att det blir en tjej

• Maalan

Vi har haft namn klara sen jag blev gravid.. har bf om två dagar så vi får se om namnen passar till den lilla som tittar ut

• decimeter

Vi hade bestämt oss för att vår son skulle hete Theo. När han kom fick han dock heta Malte,vilket inte ens varit på tapeten;0) men för den skull behöver man ju inte lägga ner att fundera på namn innan. man bör bara vara medveten om att det inte alltid blir som man tänkt sig...

• kickiliina

För oss har det också svängt regält på namnfronten genom hela graviditeten.
    Ett tag var jag så fixerad vid namn att jag fick intala mig själv att lägga det på hyllan ett tag för att inte bli knasig

Nu har vi återigen börjat fundera- eller rättare sagt jag Min sambo har slutat fundera för länge sedan... Han säger det löser sig tid nog ...

Jag därimot är nu inne på det namnet vi planerade redan innan jag blev gravid... Nämligen Liam tycker det passar bra till strorebro Lucas...

Men vi får väl se vad som tittar ut om 8veckor

• snillis

Vi bestämde oss för Arvid jättetidigt (trots att vi inte visste könet) - och ut kom Arvid,

• Jillisen

vi e i v.32...

Sambon min har skrivigt upp tjejnamn,...men accepterade inget av dom typ...

(det var sånna som "madeleine" yaark..)

Nu tycker sambon att vi väntar tills vi ser bebisen... mycket lättare då.. ja eller hur.----

Svar på tråden Har ni bestämmt er?