• Smurry

IVF till vintern / årsskiftet 2013

Vi ska börja nästa vecka! Så vi ska träffa läkaren och bestämma startdatum antar jag :)

Det är vår första så vi är lite nervösa och pirriga (och lite ångest) 

Var bor ni? 

• Smurry

vad konstigt att vänttiderna är så olika! Vi ska tydligen (om nu inte allt strular sig) sätta igång direkt efter mötet. Dock ska jag ha mens (igår) så vi får nog vänta tills slutet av september, Efterson vi ärpå semester när nästa mens kommer och min man vill inte att vi ska hålla på med en ny behandling när vi är utomlands :) 

Vi fick reda på att vi måste köra ICSI i april!

• Smurry
    Maybe skrev 2012-07-31 12:34:00 följande:
    Vi ska också göra ICSI. Jag tycker det är mer skrämmande än vanlig ivf... Det är ju mer komplicerat
    Både ja och nej, enda skillnaden är ju hur spermierna befruktar ägget! Annars är det ju som vanligt! jag försöker att inte tänka på det :) det jag känner är tråkigt och som gör mig ledsen och jag vet att det är en sjuk tanke! jag ville att min barn skulle bli till i kärlek! och det är  klart att det inte är någon skillnad, men det känns lite skumt att babyn blir till i ett provrör! Även om jag är klart sjukt tacksam för att det finns den här möjligheten. men jag hade en annan bild framför mig när vi började försöka :/ Men vi har ju turen att vi har försökt i 1,5 år bara! Vilket är skönt! vi hann inte ens tänka att nåt var fel innan det blev konstaterat :)
  • Smurry
    Sindyrella1983 skrev 2012-07-31 13:21:07 följande:
    Nä det är mina ägg ändå, jag har äggstockarna kvar. Så det är bara vägen till livmodern som inte finns längre. Och det känns bra, att det är mina ägg. Hade nog tyckt det känns lite märkligt att få någon annans ägg.

Jag håller med, det var ju inte såhär man hade förväntat sig. Jag ville oxå att det ska gå på naturlig väg. Men är samtidigt evigt tacksam för denna hjälp, annars hade jag aldrig fått barn.
    ja det är en lustig känsla när man får beskedet! Att veta att det blir annorlunda en vad man alltid trott...Men det blir ju bra tillslut :) 

Sen all den här förhoppningen varje månad.... Som nu min mens är sen 1 dag, (vilket är grymt ovanligt för mig) Vi tog ett gravtest imorse men det var negativt, Så nu hoppas jag att den ska bli ännu mer sen så jag slipper ha nästa mens på semestern :)
  • Smurry

Ja livet kan vara tufft ibland men men :) det är sommar och i land kommer solen! Maybe jag förstår vad du menar med att med någon annan hade man sluppit det här, men samtidigt även om jag hade vetat det från dag 1 hade det inte spelat nån roll, han är värd allt det här! Vi lämnade det nya spermaprovet igår! Vi hoppas på ett mycket bättre resultat den här gången :) och den 6 ska vi träffa läkaren! Då dka hon informera om vilken metod vi ska använda :) jag gissar på den korta :) jag ser INTE fram mot sprutorna!

• Smurry
    hur gamla är ni andra som gör ivf och i vilket landsting?  
    kan man inte få barn så kan man inte få barn, Åldern kvittar! Vi har fått kommentarer att vi inte hade försökt tillräckligt länge! Vi fick hjälp efter endast 1 år och vi är under 30! men senare visade det sig att min sambo har 4,8 miljoner spermier! Inte direkt som de kommer öka bara för att vi försöker i massa år! WTF liksom!

Vi är 27 båda 2. Och i Linköping! 
  • Smurry

Jag vet att det här låter dumt, men min mens är försenad skulle fått den i måndags (vi tog test i tisdags) Idag har jag fått blodsmak, och så massa mensvärk , Och jag orkar bara inte, jag orkar inte få upp hoppet och testa och få ett blankt test, jag orkar inte gå runt med den här förhoppning! Och jag vill inte att min menscykel ska bli helt snurrig nu när vi äntligen ska börja med IVF! 

• Smurry
    Anonym (längtande) skrev 2012-08-02 09:44:23 följande:
    men stackars:-\ vet hur det känns.. är du cool nog att "bara" vänta då?
    hoppas för din skull

idag ska jag äntligen på koll hos gyn. hoppas cystorna är borta och att mensen är på ingång..var idag 74 dagar sen jag hade sist....
    kollade runt ang vårdgaranti igår. har full rätt att använda oss utav den.. vårt sjukhus skall se till att vi kommer dit det är kortast väntetid from den dagen det blev bestämt om ivf. i vårt fall 18/5... jag ringde då falun för att höra hur de låg till tidsmässigt...
    dom hade inga papper eller uppgifter om oss alls!!! nått dom bör ha tyckte även dom.. blir så förvirrad och arg. tänk om dom inte ens har skickat våra papper?!?! TUR jag fick veta detta innan jag ska träffa läkaren idag...han har ett gäng frågor att besvara...
    jag velar lite, Å ena sidan ska vi på fest på fredag och jag skulle vilja kunna dricka och sen bröllop på lördag där jag gärna oxå skulle vilja dricka, nu låter jag som en riktigt festare men det är första gången tror jag sen i maj vi dricker! Och jag har sett fram emot helgen! 

Så antingen tar jag testet imorgonbitti och hoppas på det bästa, eller bör jag vara nykter och om nu mensen inte har kommit tills måndag ta då? 

Å ena sidan tänker jag. klart att vi har prickat rätt den här gången!Å ena sidan, fast varför skulle vi det! och känner allt för besk smaken när jag ser de blanka testet framför mig :( 

jag vet jag är bara så trött på det, att ha ångest varje gång jag går på toaletten....
  • Smurry
    Sindyrella1983 skrev 2012-08-02 14:48:01 följande:
    Mmm då det stör mig att tjejer som inte ens klarar av att ta hand om sina barn blir gravida i ett nafs medans jag och många med mig som har alla förutsättningar klara inte får bli det utan läkarnas hjälp!
    Det e f*n inte rättvist!

Jag har en riktigt dålig dag idag... Mår mest skit av allt och vill lägga mig under täcket och sova och vakna när allt är bra.
    Du är inte ensam, jag minns när vi var på väg ut från sjukhuset efter beskedet att vi var tvugna att använda ICSI, Då står en mamma med en liten knatte och han har fått tag på hennes cigg, och försöker puffa på den (härma mamma) och hon skrattar bara!! Som att han är busig! WTF!!!!!!!!!!!

Vi måste bara vara starka genom detta!  
  • Smurry
    FridaF skrev 2012-08-02 19:18:31 följande:
    Haha ni är roliga...och håller dessutom med i det ni säger...världen är orättvis..ibland försöker jag tänka att våran perfekta bebis är inte klar på tillverkningen än.. att det typ är en ängel som vi måste vänta lite på... och den som väntar på nått gott.... iaf vart på gyn nu. en timme innan jag skulle dit fick jag mens. ÄNTLIGEN har inte haft det på 74 dagar.. mina cystor hade också förvunnit!! lycka!! så om fyra dagar startar jag med dubbel kul pergotime och ska även tillbaka på vul och bevaka ägg.. plus köra m stickor hemma ifall den skulle va tidig...jösses..känner mig som en hårdbevakad brottsling... allt var lugnt med ivfen som vi står i kö till i vår hemstad. att falun inte hade oss i sina papper var rätt..det fock dom först då vi skulle pysa ner dit... känns så mkt bättre idag än allt har gjort dessa vidriga 74 dagar... första gången i mitt liv jag dessuom blir glad över mens och mensvärk...

Grattis!!!! Vad skönt!!!!!
Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013